250 lóerősnek saccoltuk, és már az is durva lett volna, a Renault azonban magasabbra tette a lécet: a Clio R.S. 16 (amely egyelőre csupán tanulmányautó) motorja nem kevesebb mint 275 lóerős, az első kerekekre 360 Nm forgatónyomaték zuhan.

Egy ilyen autót közúton használni egyszerre életveszély és pazarlás – nem véletlen, hogy a premiert a Monacói Nagydíjra, a világ legismertebb közúti autóversenyére időzítette az F1-ben újfent érdekelt Renault.

 

A sportautót rekord sebességgel, mindössze öt hónap alatt fejlesztették ki, és az idő jelentős része arra ment el, hogy kitalálják, hogyan helyezzék el a motort, a sebességváltót és a hűtőrendszert az autóban. A kipufogórendszert is át kellett dolgozni – egy dupla végcsöves Akrapovič rendszert kapott a gép -, a futómű minden komponensét újraalkották.

A karosszériát 60 mm-rel kiszélesítették, a kerekek 19 colosak, a LED-es világítótestek pedig különleges fénymintával szórakoztatnak este. A sárga-fekete színvilág tradicionális a Renaultsport világában.