Vadonatúj Škoda kupé két apró hibával

Škoda Atero

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.26. 06.00

Régen nincs már kupé a cseh gyár modellkínálatában. Most építettek egyet, de csak a szívünket fájdítják vele.

Pár hete már beharangoztuk a Škoda gyakornoki programjának keretében testet öltő tanulmányautót, most pedig leleplezték a végleges járművet. A Rapid Spaceback alapjaira épülő Škoda Atero kupé régi hiányt pótol a cseh márka kínálatában. Az 1981-től 1984-ig gyártott Garde a 120 GLS metszett farú, hátsó oldalajtóitól megfosztott kiadása volt. Elődje, a Škoda 110 R (1970-1980) megjelenésében és tömegében (880 kg) is légies jelenség volt, és jóval nagyobb számban készült, mint a mindössze kétezer példányban létező, lépcsős farú MBX kupé (1966-1969).

Škoda 110 R, klasszikus dupla kerek lámpákkal és pálcikavékony tetőoszlopokkal.

  Különösen a 110 R esetében volt nyilvánvaló, hogy a tetőszerkezet szilárdsága, a borulásvédelem nem játszott komoly szerepet a fejlesztés során, a dizájnerek szabad kezet kaptak. Ilyen politikai inkorrektségre ma már nem adhatták áldásukat a Škoda gyár vezetői, ezért a gyakornokoknak a Garde receptjét kellett követniük. Csupán a B-oszloptól hátrafelé volt szabad módosítaniuk a tető vonalát – ráadásul a B-oszlop hátrébb költözött, viszont szemmel láthatólag nem rövidült. Az eredmény egy meglehetősen szomorú sziluett, amelyről még ebben a formában is nyilvánvaló, hogy egy kevésbé szabályozott világban igazán szép is lehetett volna. 160525 SKODA ATERO (4) A tavaly év végén útjára bocsátott, és mostanra lezárult projekt végeredményét ennek ellenére üdvözöljük; nem is a motorházfedélbe vágott szellőzőrostélyok, az 1800 wattos, 14 hangszórós audiorendszer, a 18 colos felnik, és pláne nem a fenéklemezen kiépített vörös LED-világítás miatt, hanem azért, mert alkotói nem féltek belevágni a projektbe (szó szerint). A 4,3 méteres Atero zömök fara, a módosított lámpák, a pici légterelő már rendben vannak, így valójában nem az a legnagyobb bajunk a kupéval, hogy csúnyácska, hanem hogy soha nem fogják gyártani. 160525 SKODA ATERO (3)

Kommentek

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

F1: Vettel egyedül leverte a világot – videó

A Race of Champions gálaversenyen Sebastian Vettel csapattárs nélkül küzdötte végig a nemzetek kupáját, amelyen hetedszerre is Németországot tette győztessé.

Mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezerbe?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.