Elkészült minden idők legjobb Peugeot-ja

Peugeot 3008

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.24. 06.00

Dicsőségesen tér vissza a Peugeot alulértékelt szabadidőjárműve. A 3008 mindent megkapott, amit ma a gyár adhat, és ennek csak egy része szól az autóról.

Minden idők legmodernebb Peugeot-jaként emlegeti új generációs kompakt utazógépét a gyár. A legtöbb esetben ezt erős túlzásnak neveznénk, ám annak fényében, hogy Európában jelenleg nincs felkapottabb szegmens a kompakt szabadidőjáművénél, valamint hogy a Peugeot felsőbb kategóriás modelljei felett már kezd eljárni az idő, mégis csak helyénvalónak tűnhet az állítás. A hivatalosan majd szeptemberben bemutatkozó, és még az idén piacra kerülő Peugeot 3008 elsőként kapta meg például a márka új generációs i-Cockpit Amplify rendszerét. Ez gyors elérésű kényelmi funkciókkal egészíti ki azt az új műszeregység-koncepciót, amelyről itt írtunk részletesen. Az Amplify segítségével egyetlen gombnyomással aktiválhatók olyan funkciók, mint a változó intenzitású belső világítás, a több fokozatú masszázsülés, a háttérzene, vagy az illatosító.

  A szolgáltatásoknál maradva háromdimenziós online navigáció, okostelefon-tükrözés (iOS és Android), valamint Peugeot szervizközpont (tájékoztatás, segélyhívás és karbantartás) áll az ügyfelek rendelkezésére. Emellett különleges audiorendszer, valamint a csomagtartóban dokkolható villanyrobogó, illetve e-bicikli is rendelhető az autóhoz. A konkrétabb tényekre visszatérve az öt centi híján 4,5 méteres 3008 nyolc centivel hosszabb elődjénél. A tengelytáv is megnőtt, így hátul a lábnak és a térdnek egyaránt több hely jut. A fejtér is nagyobb lett, annak ellenére hogy az autó 19 mm-rel alacsonyabb – ez ugyanúgy az átgondoltabb helykihasználásnak köszönhető, mint az, hogy azonos külső szélesség mellett jobban elfér az első  utasok könyöke. PEUGEOT_3008_1605PC_112   Az előd csomagtartója a maga 430 literjével a modell egyik Achilles-sarka volt. Az új generációnál ezt 520 literre korrigálták, ami már tisztességes érték.  A padló továbbra is két szinten helyezhető be, az anyósülés támláját előre buktatva akár 3 méteres tárgyak is szállíthatók a kocsiban. A maximális raktérkapacitás 1580 liter. A nagyobb, tágasabb autó persze könnyebb is lett, ahogy azt a legújabb trendek diktálják: átlagosan 100 kilót spóroltak meg a mérnökök az elődmodellhez képest, amiben az alumínium borítóelemek ugyanúgy szerepet játszanak, mint az ultra nagy szilárdságú acélok használata.  
PEUGEOT_3008_2016_310_FR

Az automata váltó digitális választókart kapott, a head-up kijelzőre nincs szükség a digitális i-Cockpit mellett

A hibrid technológia egyelőre nem tér vissza a 3008-ba, van helyette viszont két benzinmotor (1,2 literes, 130 lóerős, vagy 165 LE 1.6 – utóbbi csak automata váltóval kérhető, előbbi automata mellett manuális, valamint manuális öko kivitelben is kérhető) és három dízel: a legkisebb 1,6-os 120 lovas ugyanúgy elérhető normál és takarékos kézi váltóval, mint automatával, míg a kétliteres dízel 150 lóerős verziója kizárólag kézi, a 180 lovas pedig csak automata váltóval rendelhető. A motorok zajszintje is csökkent. Ami a biztonságot illeti, gyalogosfelismerés, ráfutásgátlás, sávelhagyásra figyelmeztetés, vakításgátló távolságifény-vezérlés, álló helyzetig fékező távolságtartó tempomat, táblafelismerés, holttér-felügyelet, parkolórobot, valamint panorámás környezeti kamera segíti a vezető munkáját.
PEUGEOT_3008_1605PC_202

Egyértelmű a kis testvér 2008 hatása

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.