Elkészült minden idők legjobb Peugeot-ja

Peugeot 3008

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.24. 06.00

Dicsőségesen tér vissza a Peugeot alulértékelt szabadidőjárműve. A 3008 mindent megkapott, amit ma a gyár adhat, és ennek csak egy része szól az autóról.

Minden idők legmodernebb Peugeot-jaként emlegeti új generációs kompakt utazógépét a gyár. A legtöbb esetben ezt erős túlzásnak neveznénk, ám annak fényében, hogy Európában jelenleg nincs felkapottabb szegmens a kompakt szabadidőjáművénél, valamint hogy a Peugeot felsőbb kategóriás modelljei felett már kezd eljárni az idő, mégis csak helyénvalónak tűnhet az állítás. A hivatalosan majd szeptemberben bemutatkozó, és még az idén piacra kerülő Peugeot 3008 elsőként kapta meg például a márka új generációs i-Cockpit Amplify rendszerét. Ez gyors elérésű kényelmi funkciókkal egészíti ki azt az új műszeregység-koncepciót, amelyről itt írtunk részletesen. Az Amplify segítségével egyetlen gombnyomással aktiválhatók olyan funkciók, mint a változó intenzitású belső világítás, a több fokozatú masszázsülés, a háttérzene, vagy az illatosító.

  A szolgáltatásoknál maradva háromdimenziós online navigáció, okostelefon-tükrözés (iOS és Android), valamint Peugeot szervizközpont (tájékoztatás, segélyhívás és karbantartás) áll az ügyfelek rendelkezésére. Emellett különleges audiorendszer, valamint a csomagtartóban dokkolható villanyrobogó, illetve e-bicikli is rendelhető az autóhoz. A konkrétabb tényekre visszatérve az öt centi híján 4,5 méteres 3008 nyolc centivel hosszabb elődjénél. A tengelytáv is megnőtt, így hátul a lábnak és a térdnek egyaránt több hely jut. A fejtér is nagyobb lett, annak ellenére hogy az autó 19 mm-rel alacsonyabb – ez ugyanúgy az átgondoltabb helykihasználásnak köszönhető, mint az, hogy azonos külső szélesség mellett jobban elfér az első  utasok könyöke. PEUGEOT_3008_1605PC_112   Az előd csomagtartója a maga 430 literjével a modell egyik Achilles-sarka volt. Az új generációnál ezt 520 literre korrigálták, ami már tisztességes érték.  A padló továbbra is két szinten helyezhető be, az anyósülés támláját előre buktatva akár 3 méteres tárgyak is szállíthatók a kocsiban. A maximális raktérkapacitás 1580 liter. A nagyobb, tágasabb autó persze könnyebb is lett, ahogy azt a legújabb trendek diktálják: átlagosan 100 kilót spóroltak meg a mérnökök az elődmodellhez képest, amiben az alumínium borítóelemek ugyanúgy szerepet játszanak, mint az ultra nagy szilárdságú acélok használata.  
PEUGEOT_3008_2016_310_FR

Az automata váltó digitális választókart kapott, a head-up kijelzőre nincs szükség a digitális i-Cockpit mellett

A hibrid technológia egyelőre nem tér vissza a 3008-ba, van helyette viszont két benzinmotor (1,2 literes, 130 lóerős, vagy 165 LE 1.6 – utóbbi csak automata váltóval kérhető, előbbi automata mellett manuális, valamint manuális öko kivitelben is kérhető) és három dízel: a legkisebb 1,6-os 120 lovas ugyanúgy elérhető normál és takarékos kézi váltóval, mint automatával, míg a kétliteres dízel 150 lóerős verziója kizárólag kézi, a 180 lovas pedig csak automata váltóval rendelhető. A motorok zajszintje is csökkent. Ami a biztonságot illeti, gyalogosfelismerés, ráfutásgátlás, sávelhagyásra figyelmeztetés, vakításgátló távolságifény-vezérlés, álló helyzetig fékező távolságtartó tempomat, táblafelismerés, holttér-felügyelet, parkolórobot, valamint panorámás környezeti kamera segíti a vezető munkáját.
PEUGEOT_3008_1605PC_202

Egyértelmű a kis testvér 2008 hatása

Kommentek

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon szerint a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.