Minden idők legmodernebb Peugeot-jaként emlegeti új generációs kompakt utazógépét a gyár. A legtöbb esetben ezt erős túlzásnak neveznénk, ám annak fényében, hogy Európában jelenleg nincs felkapottabb szegmens a kompakt szabadidőjáművénél, valamint hogy a Peugeot felsőbb kategóriás modelljei felett már kezd eljárni az idő, mégis csak helyénvalónak tűnhet az állítás. A hivatalosan majd szeptemberben bemutatkozó, és még az idén piacra kerülő Peugeot 3008 elsőként kapta meg például a márka új generációs i-Cockpit Amplify rendszerét. Ez gyors elérésű kényelmi funkciókkal egészíti ki azt az új műszeregység-koncepciót, amelyről itt írtunk részletesen. Az Amplify segítségével egyetlen gombnyomással aktiválhatók olyan funkciók, mint a változó intenzitású belső világítás, a több fokozatú masszázsülés, a háttérzene, vagy az illatosító.

  A szolgáltatásoknál maradva háromdimenziós online navigáció, okostelefon-tükrözés (iOS és Android), valamint Peugeot szervizközpont (tájékoztatás, segélyhívás és karbantartás) áll az ügyfelek rendelkezésére. Emellett különleges audiorendszer, valamint a csomagtartóban dokkolható villanyrobogó, illetve e-bicikli is rendelhető az autóhoz. A konkrétabb tényekre visszatérve az öt centi híján 4,5 méteres 3008 nyolc centivel hosszabb elődjénél. A tengelytáv is megnőtt, így hátul a lábnak és a térdnek egyaránt több hely jut. A fejtér is nagyobb lett, annak ellenére hogy az autó 19 mm-rel alacsonyabb – ez ugyanúgy az átgondoltabb helykihasználásnak köszönhető, mint az, hogy azonos külső szélesség mellett jobban elfér az első  utasok könyöke. PEUGEOT_3008_1605PC_112   Az előd csomagtartója a maga 430 literjével a modell egyik Achilles-sarka volt. Az új generációnál ezt 520 literre korrigálták, ami már tisztességes érték.  A padló továbbra is két szinten helyezhető be, az anyósülés támláját előre buktatva akár 3 méteres tárgyak is szállíthatók a kocsiban. A maximális raktérkapacitás 1580 liter. A nagyobb, tágasabb autó persze könnyebb is lett, ahogy azt a legújabb trendek diktálják: átlagosan 100 kilót spóroltak meg a mérnökök az elődmodellhez képest, amiben az alumínium borítóelemek ugyanúgy szerepet játszanak, mint az ultra nagy szilárdságú acélok használata.  
PEUGEOT_3008_2016_310_FR

Az automata váltó digitális választókart kapott, a head-up kijelzőre nincs szükség a digitális i-Cockpit mellett

A hibrid technológia egyelőre nem tér vissza a 3008-ba, van helyette viszont két benzinmotor (1,2 literes, 130 lóerős, vagy 165 LE 1.6 – utóbbi csak automata váltóval kérhető, előbbi automata mellett manuális, valamint manuális öko kivitelben is kérhető) és három dízel: a legkisebb 1,6-os 120 lovas ugyanúgy elérhető normál és takarékos kézi váltóval, mint automatával, míg a kétliteres dízel 150 lóerős verziója kizárólag kézi, a 180 lovas pedig csak automata váltóval rendelhető. A motorok zajszintje is csökkent. Ami a biztonságot illeti, gyalogosfelismerés, ráfutásgátlás, sávelhagyásra figyelmeztetés, vakításgátló távolságifény-vezérlés, álló helyzetig fékező távolságtartó tempomat, táblafelismerés, holttér-felügyelet, parkolórobot, valamint panorámás környezeti kamera segíti a vezető munkáját.
PEUGEOT_3008_1605PC_202

Egyértelmű a kis testvér 2008 hatása