– A képre kattintva nyílik a galéria –

A Szombathely Rallye első napján a megszokott forgatókönyvhöz képest jelentősen felborult az abszolút sorrend: Hadik két szakaszgyőzelemmel, akkor még jelentősnek tűnő 17, 4 másodperces előnnyel vezetett Herczig előtt. A harmadik helyen Ollé Sándor következett az S-2000-es Fiestával. A fordos pilóta külön gumitaktikával készült a szombathelyi laktanya mellett kialakított, Rallye Katlan névre keresztelt gyorsaságira, amit sikerült is megnyernie és az ott kiautózott előnynek köszönhetően állomásozott a nap végén a dobogó harmadik fokán. A negyedik helyen Spitzmüller Csaba tanyázott, akit a 3-as kategória éllovasa, Rongits Attila követett az ötödik helyen. A mitsubishis pilótáról köztudott, hogy nagyon szereti a Szombathely környéki pályákat, szinte hazajár a vasi futamra, így nem volt meglepő, hogy magabiztos, 9,2 másodperces előnnyel tartotta maga mögött az N csoportban etalonnak számító Balogh Jánost.

Herczig mellett az abszolút futamgyőzelemre legesélyesebbnek tartott Kazár Miklós és Ifj. Tóth János csak szenvedett az első nap. Kazár a hiányzó lóerőkre panaszkodott, amit az esti szervizben a csapata egy turbócserével orvosolt és Janika is hasonló cipőben járt, mert egy az FIA által előírt szelep, ami a turbónyomást szabályozza, meghibásodott a 208 R5-ben, így a szombati két utolsó szakaszon a Peugeot teljesítménye árnyéka volt önmagának. Kazár a kilencedik, míg Janika a 11. pozícióból várta a vasárnapi folytatást. Az első nap fényében azt hihettük, hogy Hadiknak sikerülhet megtörni Herczig idei hegemóniáját, és a szombaton felépített előny kitarthat a második nap végéig. Nem így történt, a škodás pilóta szinte lesöpörte ellenfelét a pályáról, hisz az összes, szám szerint nyolc vasárnapi szakaszt megnyerte, bezsebelve ezzel az erőgyorsaságiért járó extra pontokat is. A címvédő így Szombathelyről is a megszerezhető maximális (28) pontszámmal utazhatott haza és tovább növelte az előnyét a bajnokságban. Hadik András érthetően csalódott volt a szombathelyi célban, de mint mondta, egyszerűen nem volt ellenszere Hercziggel szemben, így nem maradt más választása, mint hogy megpróbáljon revansot venni a következő futamon, Veszprémben a škodás ellenfelén. A dobogó legalsó fokára Balogh János állhatott fel az N csoportos Mitsubishi Lancerrrel, ami komoly szenzáció egy 5-6 R5-ös autóval teletűzdelt bajnokságban. Balogh legnagyobb riválisa, Rongits az első vasárnapi szakaszon leesett az útról, így a 3-as kategória győzelme már szinte akkor a miskolci pilóta zsebében volt, az abszolút harmadik hely sorsáról pedig a két utolsó szakasz döntött, ahol Baloghnak sikerült visszavernie az R4-es Mitsubishikkel versenyző fiatalok és Ifj. Tóth támadásait.

A vasárnapi első gyorsaságin egyébként Rongits mellett két korábbi abszolút bajnok is elvérzett. Kazár Miklós az első, míg Spitzmüller Csaba az utolsó kanyarba esett be Szelestén. Bár mindkét miskolci pilóta lejött az ötödik szakaszról, Kazár a sérült hűtő, míg Spici a tetemes, 15 perces időveszteség miatt adta fel a szombathelyi futamot. Az abszolút 4-5. pozícióban két szécsényi fiatalember következett. A 23 éves Velenczei Ádám és a 24 éves Ifj. Vincze Ferenc. Mindkét ifjonc tanulni érkezett az Iseum Rallye-ra, mert minimális tapasztalattal rendelkeztek a murvás versenyzést illetően, ehhez képest mind a ketten maguk mögé utasították a hétszeres bajnok Janikát, sőt Vincze kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően az abszolút második helyen áll az éves összesítésben. Adódik a kérdés, ha lassan is, de talán elkezdődik egy generációváltás a magyar raliban is? Janika egyértelmű csalódásként élte meg a szombathelyi hatodik helyet. A peugeot-s pilóta egy kör alatt a 11.-ről a 4. pozícióba zárkózott fel, majd az utolsó két szakaszra a harmadik hely reményében húzott egy merészet, más gumitaktikát választott, mint az élmezőny többi tagja. A kockáztatás ezúttal nem jött be, így Ifj. Tóthnak meg kellett elégednie a hatodik pozícióval. A hetedik Ollé Sándor egy törött féltengely miatt volt kénytelen búcsút inteni a dobogós álmainak, a fordos pilótát a 3-as kategória ezüstérmese, Osváth Péter követte a nyolcadik helyen.

A kilencedik helyezett Trencsényi József abszolút második és harmadik időket is autózott az Iseum Rallye-n az a legfrissebb fejlesztésekkel felszerelt R5-ös Fiestával. A fordos pilóta az első nap hibázott, bespájzolt 25-30 másodperc hátrányt, így nem volt esélye harcolni az abszolút dobogóért, de még így is lehet oka az örömre, hisz a Szombathelyen mutatott teljesítményével már lesz esélye felvenni a harcot a szorosan vett élmezőnnyel. Az első tízet az N csoport bronzérmese, Ifj. Cseh Vilmos zárta, aki nagyon örült a kategória harmadik helyének, de annak még jobban, hogy végre megszakadt az őt négy verseny óta sújtó balszerencse-sorozat és végre célba értek a Mitsubishivel. A maroknyi kétkerék-meghajtású mezőnyben, a legutóbbi Miskolc Rallye-t az érettségi miatt kihagyó Klausz Kristóf bizonyult a leggyorsabbnak a Peugeot 208 R2-vel. A szombathelyi viadal után mindössze három hetet kell várnunk és június második hétvégéjén már folytatódik is az Országos Rallye Bajnokság, a sorban a 23. Veszprém Rallye következik! Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám