Dagad az autóipari botrány

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2016.05.21. 06.30

A német kormány a Volkswagen-csoport dízelbotrányával összefüggésben vizsgálatot indított 30 dízelüzemű autótípus feltűnően magas szén-dioxid-kibocsátása miatt.

Dagad az autóipari botrány

Svenja Friedrich, a szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője a tájékoztatón elmondta, hogy a VW dízelbotránya miatt elrendelt ellenőrzésen bevizsgált 53 modell közül 30-nál valóban kiugróan magas szén-dioxid-kibocsátást regisztráltak, ezért ezeket most egy külön vizsgálatban ismét ellenőrzik. Az első vizsgálatban a szövetségi közlekedési hivatal (KBA) próbapadon, tesztkörülmények között, és az utakon, hétköznapi használati körülmények között is tanulmányozta a modellek működését. Elsősorban a nitrogén-oxid-kibocsátást mérték és azt vizsgálták, hogy a VW-n kívül más német vagy külföldi gyártók is alkalmaztak-e a károsanyag-kibocsátási előírások kijátszására alkalmas szoftvert. Azt nem tudni, hogy mely gyártók és modellek érintettek, és azt sem tudni, hogy mikor fejeződik be az eljárás. Azt azonban hangsúlyozta, hogy az eredményeket nyilvánosságra hozzák. A szóvivő kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy mit tesz a kormány, ha kiderül, hogy valamely modell a gyártó által megadottnál több szén-dioxidot bocsát ki. Az ügynek a környezetvédelmi szempontok mellett pénzügyi jelentősége is van, mert a gépjárműadót a szén-dioxid-kibocsátás és a fogyasztás alapján állapítják meg, így előfordulhat, hogy bizonyos típusú kocsik után a kelleténél kevesebb adót fizetnek az üzembentartók. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW – a legnagyobb európai autógyártó vállalat – elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Kommentek

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.