Dicsőséges időutazás a BMW új tanulmányautója

BMW 2002 Hommage

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.21. 08.00

A BMW történetének egyik leghíresebb modellje, a modern sportszedánok előfutáraként számon tartott 2002 előtt tiszteleg a márka legfrissebb formatanulmánya.

Dicsőséges időutazás a BMW új tanulmányautója

BMW 2002 Hommage – mindent elmond a müncheniek ma reggel leleplezett koncepcióautójáról a név. Az eredeti 02-es széria 1966-ban, pontosan 50 éve született meg, az új tanulmány azonban nem ennek, hanem az 1973-as 2002 Turbónak, a BMW legelső turbómotoros típusának állít emléket. Az eredeti vonalvezetés azonnal felismerhető. A kompakt karosszériát viszonylag hosszú tengelytávra ültették, visszatért a cápaorr, a túlméretes aerodinamikai idomok pedig a BMW motorsport tevékenységeinek aranykorát idézi.

  Anno krómsáv jelezte az övvonal magasságát; ma ezt egy szénszálas anyagból fonott csík helyettesíti. Ettől felfelé matt fényezés akadályozza meg, hogy a napsütés belecsillogjon a vezető szemébe, alul ellenben fényes felületek, merész, háromdimenziós formák, agresszív vonalak utalnak az autó teljesítményére. A különleges metálfényezés Space Race néven fut, talán a hetvenes években tomboló űrkutatási versengésre utalva. A festék a beeső fény szögétől függően változtatja a színét szürkétől a rikító kékig. A kerékdobok természetesen hatalmasak, mint egykoron a 2002 Turbóé, alattuk 20 colos, kéttónusú keréktárcsák és aranyszínű, M-logós féknyergek gondoskodnak a pompázatos megjelenésről. BMW 2002 Hommage A legfontosabb stíluselem persze az aranyos tónusú, szimpla kerek fényszóró, amely elegendő helyet hagy a dupla vese mellett a szintén korhű, tükörírással megformált Turbo feliratnak, amely pimasz üzenetet közvetít a visszapillantó tükrökön keresztül. Alatta és felette agresszív kialakítású kötény, illetve erősen formázott motorházfedél emlékeztet a motorsport-gyökerekre. A far kialakításában is visszaköszön a 2002-es, ám itt nincs akkora kontraszt a jelen és a múlt között; a kétszer kettő kipufogóvég és a szénszálas diffúzor például kifejezetten modern stíluselem. Időutazás ellenben a hátsó lámpatest, amely üzemen kívül egybefüggő fekete felületet mutat.
Az ilyen tanulmányautókhoz hasonlóan a 2002 Hommage sorozatgyártásra a legkisebb esély sincs; az autó dísztárgy csupán, amelyet a világ egyik legnagyobb veteránautó szépségversenyén, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este kiállításon fognak közszemlére tenni.

Kommentek

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.