Dicsőséges időutazás a BMW új tanulmányautója

BMW 2002 Hommage

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.21. 08.00

A BMW történetének egyik leghíresebb modellje, a modern sportszedánok előfutáraként számon tartott 2002 előtt tiszteleg a márka legfrissebb formatanulmánya.

Dicsőséges időutazás a BMW új tanulmányautója

BMW 2002 Hommage – mindent elmond a müncheniek ma reggel leleplezett koncepcióautójáról a név. Az eredeti 02-es széria 1966-ban, pontosan 50 éve született meg, az új tanulmány azonban nem ennek, hanem az 1973-as 2002 Turbónak, a BMW legelső turbómotoros típusának állít emléket. Az eredeti vonalvezetés azonnal felismerhető. A kompakt karosszériát viszonylag hosszú tengelytávra ültették, visszatért a cápaorr, a túlméretes aerodinamikai idomok pedig a BMW motorsport tevékenységeinek aranykorát idézi.

  Anno krómsáv jelezte az övvonal magasságát; ma ezt egy szénszálas anyagból fonott csík helyettesíti. Ettől felfelé matt fényezés akadályozza meg, hogy a napsütés belecsillogjon a vezető szemébe, alul ellenben fényes felületek, merész, háromdimenziós formák, agresszív vonalak utalnak az autó teljesítményére. A különleges metálfényezés Space Race néven fut, talán a hetvenes években tomboló űrkutatási versengésre utalva. A festék a beeső fény szögétől függően változtatja a színét szürkétől a rikító kékig. A kerékdobok természetesen hatalmasak, mint egykoron a 2002 Turbóé, alattuk 20 colos, kéttónusú keréktárcsák és aranyszínű, M-logós féknyergek gondoskodnak a pompázatos megjelenésről. BMW 2002 Hommage A legfontosabb stíluselem persze az aranyos tónusú, szimpla kerek fényszóró, amely elegendő helyet hagy a dupla vese mellett a szintén korhű, tükörírással megformált Turbo feliratnak, amely pimasz üzenetet közvetít a visszapillantó tükrökön keresztül. Alatta és felette agresszív kialakítású kötény, illetve erősen formázott motorházfedél emlékeztet a motorsport-gyökerekre. A far kialakításában is visszaköszön a 2002-es, ám itt nincs akkora kontraszt a jelen és a múlt között; a kétszer kettő kipufogóvég és a szénszálas diffúzor például kifejezetten modern stíluselem. Időutazás ellenben a hátsó lámpatest, amely üzemen kívül egybefüggő fekete felületet mutat.
Az ilyen tanulmányautókhoz hasonlóan a 2002 Hommage sorozatgyártásra a legkisebb esély sincs; az autó dísztárgy csupán, amelyet a világ egyik legnagyobb veteránautó szépségversenyén, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este kiállításon fognak közszemlére tenni.

Kommentek

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.