Május 20 és 22.-e között az ISEUM Rallye-val folytatódik az Országos Rallye Bajnokság. Két aszfaltos futam után ezúttal murván hajtanak a versenyzők A 14. Szombathely Rallye péntek este, fél kilenckor veszi kezdetét a hivatalos rajtceremóniával. Az ORB mellett az ORC és a Rallye2 mezőnye is ellátogat Szombathelyre. A Rally Challenge és a másodosztály párosai vasárnap csatlakoznak be a közdelembe. Előbbiek kilenc, míg a Rallye2 nyolc gyorsasági szakaszt teljesít majd az előzetes tervek szerint. Ha belelapozunk a verseny históriás könyvébe a győztesek után kutatva és a legeredményesebb versenyzőt keressük, nem meglepő módon Ifj. Tóth János nevével találkozunk elsőként. Janika három győzelmet számlál Szombathelyen, igaz mindegyik elsőségét még a WRC-s korszakban aratta, a legutolsót épp 10 éve egy Peugeot 307 WRC volánja mögött.

A hétszeres bajnok mellett négy pilóta rendelkezik 2-2 szombathelyi futamgyőzelemmel: Aschenbrenner György, vagyis Asi, Benik Balázs, Kazár Miklós és Spiztmüller Csaba; Az utóbbi két pilóta akár már a hétvégén növelheti győzelmei számát, bár ahhoz, hogy Spici diadalmaskodjon az EVO X-es Mitsubishivel jelentős csillaghullásnak kell bekövetkeznie. Valós esélye inkább csak Kazárnak van, de neki is csak akkor, ha erősebb tempót diktál, mint tette azt Egerben és Miskolcon. Érdekesség, hogy a bajnokság éllovasa, a címvédő, Herczig Norbert mindössze egy győzelemmel rendelkezik a Szombathely Rallye-k viszonylatában, igaz azt az egyet pont tavaly, második triumfálásának évében szerezte. És ha már a tavalyi esztendő! Nem árt megjegyezni, hogy az idei évad komoly hasonlóságot mutat a 2015-sel: akkor Herczig két győzelemmel kezdte az évet, míg Janika kiesett Egerben és második lett Miskolcon, ami egy az egyben a tükörképe az idei szezonnak, sőt még Kazár teljesítménye is kísértetiesen hasonló a tavalyihoz képest, akkor egy 2. és egy 3. hellyel kezdte a bajnokságot, míg idén két bronzot számlál. Az esélyeket illetően felesleges találgatásokba bocsátkozni, mert Hercziget leszámítva kiegyenlítettnek tűnik a mezőny és ha még azt is hozzá tesszük, hogy a skodás pilóta murván még nem versenyzett Pirelli abroncsokkal, akkor még tovább árnyaljuk a képet. Az biztos, hogy a Szombathely Rallye jellegéből adódóan – szinte aszfalt keménységű talaj, vékony murvával borítva, hosszú egyenesek, melyeket derékszögű kanyarok törnek meg – nem alakulnak majd ki nagy különbségek az élmezőny tagjai között. 2016Szhely010 A mezőny Szombathelyen egy újabb R5-ös autóval bővül, hisz az elmúlt években az ERC futamokon pallérozódó Ranga Péter a Topp-Cars Rallye Team skoda Fábiáját állítja csatasorba az Iseum Rallye-n. A program: Pénteken két gyorsasági szakasz szerepel az időtervben. Szombat reggel, 9 óra után 9 perccel a 16.3 km-es farkas erdei pályán autózik először a mezőny, majd az ugratókkal teletűzdelt 13.8 km-es szombathelyi Rallye Katlan következik. Egy 30 perces szervizt követően az első osztály párosai még kétszer teljesíti a farkas erdei etapot, hogy fél négy után nem sokkal a szervizcsapatok ismét kezelésbe vegyék a versenyautókat. Vasárnap 7 óra 54 perckor, a 9.5 km-es Szeleste szakaszon elrajtol a verseny éllovasa, majd a 11 km-es Csepreg következik, hogy az első kör a pénteki naphoz képest 8.4 km-re rövidített Katlanban érjen véget. Késő délelőtt, a kora délutánba nyúlóan már a második szekciót is teljesíti majd a mezőny és az utolsó szervizt követően még egyszer össze kell mérnie a tudását a még állva maradt párosoknak Szelestén és Csepregen. További részletek a verseny honlapján, amely erre a linkre kattintva is elérhető. Szerző: Vörös Gergely Fotó: Szabó-Jilek Ádám, Molnár János