A leendő 40-es széria gondolatébresztőjének szánja két új tanulmányautóját, a Concept 40.1 és 40.2 típusokat a Volvo. Indokolt az óvatos fogalmazás: ahogy az XC90 formavilágának befogadásához három előtanulmányon át vezetett az út, ezeket az alsó-középkategóriás modelleket is emésztenie kell a célközönségnek. A nagy SUV-nál szerzett tapasztalatok alapján megéri majd a várakozás: a Volvo egyelőre nem mutatta meg az autók belső terét, de mivel kiemelkedő konnektivitási (online kapcsolódás) színvonalat ígérnek, a hatalmas központi érintőképernyő borítékolható.

A biztonság terén szintén a piac legjobbja szeretnének lenni; ezt részben a vezetőtámogató, környezetfigyelő technológiákkal, részben a vadonatúj kompakt, moduláris padlólemezben (CMA) rejlő passzív energiaelnyelő tartalékokkal kívánják elérni. A CMA az SPA (jelenlegi 90-es, leendő 60-as széria) platform kistestvére, és ahhoz hasonlóan felkészítették a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok befogadására. Lesz is mindkettő (a Volvo 2019-re ígéri első villanyautóját), azzal a különbséggel, hogy a Twin Engine koncepció háromhengeres benzinmotort és össz- helyett elsőkerék-hajtást kap.
Az első képeken a leendő szedán mellett nem annak kombi párját, hanem az XC40 kompakt szabadidőjármű előzetesét mutatta be a Volvo. Az XC60 alá befurakodó, azt valamivel felfelé mozdító típus vélhetően nem helykínálatával, hanem kézzelfogható és eszmei szolgáltatásaival igyekszik lenyomni a konkurenciát, akiket a Volvo tervei szerint az évtized végére befog, és onnantól kezdve nem egzotikus alternatívaként, hanem teljes jogú riválisként küzdhet a piaci részesedésért. Az új 40-es széria első képviselője már jövőre piacra lép. Volvo Concept 40.2 front quarter low A Volvo rengeteg műszaki jellegű ábrát és videót is közzétett az új modellcsaládról, részletes információk nélkül. Ezeket ebben a cikkben mutatjuk be.