Íme, a Volvo jövőjének alapja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.19. 09.00

Háromhengeres hibrid, variálható padlólemez, akkumulátorcsomag a padlóalagútban – kész a Volvo portfóliójának másik fele.

Rengeteg grafikával, robbantott ábrával és persze animációkkal igyekszik bemutatni az új 40-es modellcsaládon egy év múlva debütáló új technológiai csomagját a Volvo. A CMA (kompakt moduláris architektúra) padlólemez ugyanúgy minden irányban módosítható paramétereket kínál, mint a cég nagyobb SPA (scalable product architecture) platformja, csak persze kevesebb a hely, kisebb a tömeg.

Felül az XC90, S90, V90 termékek alapját adó SPA platform, összkerekes plug-in hibrid hajtással; alul az új padlólemez csak elöl hajtó hibrid rendszerrel.

A hibrid rendszernél megmaradtak az eladhatóság szempontjából egyre erősebb konnektoros kiadásnál. Ez huzamosabb elektromos üzemmódot ígér, cserébe viszont nagy akkut kér. A T5 Twin Engine esetében a padlóalagútban elfér a lítiumion csomag, ami kívülről is tölthető, de természetesen a villanymotor tolóüzemben, illetve fékezéskor generátorként működik, és rátölt az akkura. Az alábbi GIF a hibrid, illetve a leendő elektromos modellek konfigurációját mutatja: jól látható, hogy utóbbi irdatlan akkukapacitása ellenére változatlan helykínálattal fog rendelkezni. A T5 Twin Engine magvát adó, háromhengeres Drive-E benzinmotor minden bizonnyal villamosítás nélkül, szimpla belsőégésű hajtáslánc főelemeként is elérhető lesz a 40-es szériához, ugyanakkor megmaradnak a kínálatban a kétliteres, négyhengeres Drive-E blokkok is – a háromhengeres gyakorlatilag ezek 3/4-es verziója.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.