Személyautót állítottak be Szegeden a mentőszolgálat kötelékébe: három Suzuki S Crossal bővült az Országos Mentőszolgálat Dél-alföldi Regionális Mentőszervezetének járműparkja. A mentőautók mintájára felmatricázott autó felszereltségében a rohamkocsinak felel meg, csupán hordágy nincs benne. “Minden olyan eszköz megtalálható benne, ami a legkritikusabb állapotú betegek ellátásához kell. Különlegessége a mellkaskomprimáló gép, amely újraélesztésnél ritmusosan pumpálja a mellkast, kiváltva ezzel a team egyik tagjának tevékenységét. A rohammentővel szemben ugyanis ebben csak ketten ülnek”– mondta el Túri Mihály vezető mentőtiszt. A Suzukiban egy mentőorvos vagy mentőtiszt és egy ápoló végzettségű, a sürgősségi ellátásban jártas gépkocsivezető utazik. Beteget nem szállít, az egység célja, hogy minél gyorsabban a helyszínre érjen, és az egység megkezdje a beteg ellátását. Ha súlyos esethez riasztanak mentőt, a mentőgépkocsival együtt közlekedve rohammentő szintű egységet képeznek. Mivel a kritikus állapotú betegek ellátása után az esetek 70 százalékában már nem szükséges orvosi felügyelet az intézetbe szállításhoz, jellemzően az orvos ismét riaszthatóvá válik, amint a mentő a beteggel együtt elindul a helyszínről. Ha pedig továbbra is szükség van rá, átül a mentőbe, biztosítva a megfelelő szintű felügyeletet a beteg számára. A kisautót akkor is tudják mozgósítani, ha az ellátás során kiderül, hogy a bejelentéskor rendelkezésre álló információk szerint helyszínre riasztott egység alacsonyabb szakmai szintű, mint amire valójában szükség van. Az új rendszer ugyan többletköltséget jelent a mentőszolgálatnak, viszont professzionálisabb ellátást garantál körzetében, és nem mellékesen a rendelkezésre álló orvosi kapacitást logisztikailag rugalmasabban képes felhasználni. A mentőorvosi kocsit a megyeszékhelyeken állította szolgálatba az Országos Mentőszolgálat, ha azonban magasabb szintű ellátásra van igény, és a mentőegység foglalt, távolabbi területekre is riasztható. Forrás: Délmagyar.hu