Kiadta első hivatalos közleményét a ma reggel kirobbant fogyasztási botrányhoz kapcsolódóan a Suzuki. Ennek értelmében okafogyottnak tűnik a pánik: a gyáron belül 2010-ben bevezetett mérési módszert ugyan 2,1 millió autónál alkalmazták, ám a normák szerint elvégzett vizsgálatok igazolták, hogy az eredetileg megállapított adatok nem szorulnak korrekcióra. Bár szabálytalan módszereket használt a Suzuki Motor japán gyártó egyes modellek esetében az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérésére a gyári tesztek során, ez nem gyakorolt hatást a végeredményre, így nincs szükség az adatok módosítására – közölték a vállalat vezetői a japán közlekedési minisztériumban szerdán tartott sajtótájékoztatón. A japán közlekedési minisztérium azután utasította belső vizsgálat elvégzésére az autógyártókat, hogy a Mitsubishi Motors egy hónappal ezelőtt elismerte, valótlan fogyasztási adatokat tüntetett fel több, Japánban forgalmazott modellje esetében. A botrány következményeként zuhanórepülésre váltottak a Mitsubishi eladásai, és több modell gyártását felfüggesztették. Szuzuki Oszamu, a Suzuki elnök-tulajdonosa, miután tájékoztatta a közlekedési minisztérium vezetőit a belső vizsgálat eredményeiről, a sajtótájékoztatón bocsánatot kért a szabálytalanságokért.    “Bocsánatot kérünk, mert nem a szabályos mérési módszert alkalmaztuk” – mondta az elnök, mélyen meghajolva. Jelezte, hogy a Suzuki nem tervezi az érintett modellek árusításának leállítását. Összesen 16 belpiacos modellt érint az ügy; az exportra gyártott, illetve külföldi leányvállalatoknál készülő típusok kapcsán egyáltalán nem merültek fel kételyek.