2,1 millió autót érint a Suzuki botránya

A magyar tulajdonosok nyugodtan alhatnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.18. 10.10

Kizárólag belföldön gyártott és forgalmazott autók fogyasztása körül merültek fel kételyek, közölte a Suzuki, és különben sincs baj.

2,1 millió autót érint a Suzuki botránya

Kiadta első hivatalos közleményét a ma reggel kirobbant fogyasztási botrányhoz kapcsolódóan a Suzuki. Ennek értelmében okafogyottnak tűnik a pánik: a gyáron belül 2010-ben bevezetett mérési módszert ugyan 2,1 millió autónál alkalmazták, ám a normák szerint elvégzett vizsgálatok igazolták, hogy az eredetileg megállapított adatok nem szorulnak korrekcióra. Bár szabálytalan módszereket használt a Suzuki Motor japán gyártó egyes modellek esetében az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérésére a gyári tesztek során, ez nem gyakorolt hatást a végeredményre, így nincs szükség az adatok módosítására – közölték a vállalat vezetői a japán közlekedési minisztériumban szerdán tartott sajtótájékoztatón. A japán közlekedési minisztérium azután utasította belső vizsgálat elvégzésére az autógyártókat, hogy a Mitsubishi Motors egy hónappal ezelőtt elismerte, valótlan fogyasztási adatokat tüntetett fel több, Japánban forgalmazott modellje esetében. A botrány következményeként zuhanórepülésre váltottak a Mitsubishi eladásai, és több modell gyártását felfüggesztették. Szuzuki Oszamu, a Suzuki elnök-tulajdonosa, miután tájékoztatta a közlekedési minisztérium vezetőit a belső vizsgálat eredményeiről, a sajtótájékoztatón bocsánatot kért a szabálytalanságokért.    “Bocsánatot kérünk, mert nem a szabályos mérési módszert alkalmaztuk” – mondta az elnök, mélyen meghajolva. Jelezte, hogy a Suzuki nem tervezi az érintett modellek árusításának leállítását. Összesen 16 belpiacos modellt érint az ügy; az exportra gyártott, illetve külföldi leányvállalatoknál készülő típusok kapcsán egyáltalán nem merültek fel kételyek.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.