A dél-koreai piacon értékesített Nissan Qashqai motorvezérlése menet közben módosítja a károsanyag-kibocsátási értéket befolyásoló paramétereit, állítja egy tanulmány, amelyet a koreai környezetvédelmi minisztérium állított össze. A Nissan gyorsan reagált a vádakra. Állításuk szerint a koreai piacon eddig eladott, összesen 814 darab Qashqai homologizációja a szabályoknak megfelelően zajlott, és kikérik maguknak a vádaskodást.

  Szerintük a helyi közlekedési hivatal mérési szabályaival van baj, mivel azok nem vágnak egybe az Európában alkalmazott szabványokkal. A koreai törvények, folytatja a Nissan, megengedik az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát teljesítő gépkocsik importját és forgalmazását, márpedig az ázsiai országban értékesített Qashqai-ok pontosan ilyenek. A Nissan neve néhány nap alatt másodszor kerül említésbe üzemanyag-fogyasztási/károsanyag-kibocsátási botrány kapcsán. A múlt héten a miniautóinak fogyasztása miatt meghurcolt Mitsubishi jelentette be, hogy részvényeinek harmadát eladja a Nissannak, így a Renault-Nissan Szövetség japán tagozata lesz a Mitsubishi legnagyobb tulajdonosa.