8,7 milliárdért vettek luxusautókat

Veteránautó aukció Monacóban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.16. 13.00

Most szombaton több tucatnyi csodálatos autócsoda cserélt gazdát az RM Sotheby’s monacói árverésén. Jó néhány rekord is megdőlt az aukción.

8,7 milliárdért vettek luxusautókat

7,28 millió euróért, azaz 2,3 milliárd forintért talált gazdára egy 1951-es Ferrari 340 America Touring Barchetta a most szombaton megrendezett monacói veteránautó-árverésen, adta hírül az aukciót szervező RM Sotheby’s. Az este legdrágább autója komoly versenyzői múlttal rendelkezik: a 0116/A alvázszámú Ferrari 1951-ben és 1952-ben részt vett a Le Mans-i 24 óráson, majd 1984 és 2006 között összesen kilenc alkalommal indult a Mille Miglia hagyományőrző veterán ralin.

Gyönyörű részletfotók a Galériában, kattints!

Az esemény második legdrágább autója egy igazi ínyencfalat: a GT1 993-117 alvázszámú, 1997-es évjáratú Porsche 911 GT1 Evolution fajtájának egyetlen olyan példánya, amely rendszámot kapott. A közelmúltban teljes körűen felújított versenyautóért rekord magas összeget, 2,77 millió eurót (873 millió Ft) fizetett ki új, harmadik tulajdonosa. A dobogó legalsó fokára szintén egy Ferrari léphetett fel: a makulátlan, eredeti állapotú 1966-os Ferrari 275 GTS (07805 alvázszám) 1,79 millió euróért (564 millió Ft) kelt el.
1930 Hispano-Suiza H6B Coupé Limousine by Binder

1930 Hispano-Suiza H6B Coupé Limousine by Binder

Ez a három autó volt a nap fénypontja, ám további izgalmak is borzolták a kedélyeket a kikiáltási csarnokban. Kalapács alá került egy 37 darab motorkerékpárból, autóból és egyéb emléktárgyakból álló gyűjtemény, amelynek dísze egy 1939-es Bugatti Type 57 Cabriolet (57731. alvázszám), illetve egy 1930-as Hispano-Suiza H6B Coupé Limousine (12306. alvázszám) volt, amelyek az előzetes várakozásokat meghaladva 661, illetve 106 ezer eurót (208, illetve 33 millió Ft) hoztak. További rekordok is megdőltek a hétvégi árverésen: egy 2004-es Aston Martin DB AR1 336 ezer euróért (106 millió Ft), egy 1995-ös Lamborghini Diablo SE30 Jota pontosan kétszer ennyiért kelt el – ezek márkarekordok a Sotheby’s történetében. Az alábbi képeken a hétvége tíz legértékesebb autóját láthatod.
1951 Ferrari 340 America Barchetta Touring: €7.280.000

1951 Ferrari 340 America Barchetta Touring: €7.280.000

1997 Porsche 911 GT1 Evolution:  €2.772.000

1997 Porsche 911 GT1 Evolution: €2.772.000

1966 Ferrari 275 GTS Pininfarina: €1.792.000

1966 Ferrari 275 GTS Pininfarina: €1.792.000

1948 Tucker 48: €1.344.000

1948 Tucker 48: €1.344.000

1955 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing:  €1.232.000 (Agusta grófnő gyűjteménye)

1955 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing: €1.232.000 (Agusta grófnő gyűjteménye)

1952 Ferrari 212 Inter Cabriolet Vignale : €1.176.000

1952 Ferrari 212 Inter Cabriolet Vignale : €1.176.000

1988 Porsche 959 'Komfort' Stage II: €896.000

1988 Porsche 959 ‘Komfort’ Stage II: €896.000

1995 Lamborghini Diablo SE30 Jota: €672.000

1995 Lamborghini Diablo SE30 Jota: €672.000

1939 Bugatti Type 57 Cabriolet: €660.800

1939 Bugatti Type 57 Cabriolet: €660.800

1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring: €610.400

1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring: €610.400

Kommentek

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.