Vigyázz: ha balról süt a nap, leéghetsz a kocsiban!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.05.13. 10.00

Ha szemből süt a nap, nincs gond, de ha oldalról, sokkal intenzívebb UV-dózist kaphatunk a bőrünkre.

Vigyázz: ha balról süt a nap, leéghetsz a kocsiban!

A napsugárzás UV-A komponense nagy szerepet játszik a bőrrák kialakulásában, ezért is nem tanácsos túlzásba vinni a napozást. Az autóban viszont nehéz elbújni a napfény elől – de sebaj, hiszen tudja mindenki, hogy az autó üvege megszűri ezeket a káros sugarakat. Azt viszont már nemigen tudja senki, hogy az oldalüveg a legtöbb autónál sokkal kevésbé képes erre, mint a szélvédő. A Reuters hívta fel a figyelmet egy kutatásra, melyben egy kaliforniai orvos 29 autót ült végig egy UV-méterrel a kezében. A doki 15 gyártó különböző típusait vizsgálta meg, 1990 és 2014 közti gyártási évvel, és azt tapasztalta, hogy míg a szélvédő (amely ragasztott üvegből készül, vagyis egy vékony műanyag réteg is van az üvegfelületek között) 95-98%-ban szűrte ki az UV-A sugárzást, az egyrétegű oldalüveg, még akkor is, ha volt rajta gyári sötétítés, 44-96%-ban volt képes erre. A 29 kocsi közül mindössze 4 oldalablaka produkált 90% feletti szűrést. Ez a teszt csupán megerősítette az orvos korábbi feltételezését, hogy a hosszú vezetés napsütésben veszélyes lehet, megfigyelései szerint ugyanis a kóros bőrelváltozások páciensei nagyobb részénél fordultak elő a bal oldalon, bal karon, mint a jobbon. A megoldás: hosszú ujjú felső, napszemüveg, vagy akár egy UV-szűrő fólia felragasztása az oldalablakokra. A fenti képen látható módszert nem ajánljuk, egy oldalról érkező IFA nagyobb kárt tehet az emberi testben, mint a napsütés.

Kommentek

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.