Az emberiség mást sem csinál, mint az interneten lóg, kütyüket nyomkod, és üdítőitalt szürcsöl, legalábbis ha fogyasztói jelentőséget tulajdonítunk a világ legértékesebb márkaneveit felsoroló listának. Az első három cég ugyanis az Apple, a Google és a Microsoft, őket a Coca-Cola és a Facebook követi.

A táblázatban az első szám a márka összesített listán elfoglalt helyét mutatja. A második a márka értékét fejezi ki, milliárd dollárban, majd az előző évihez viszonyított százalékos változás, utána pedig az éves bevétel, végül az éves hirdetési büdzsé (mindkettő mrd USD) következik.

A listán a legjobb autóipari márka idén is a Toyota, a 42,1 milliárd dollárt érő cég összesítésben a hatodik helyen áll. A tavalyi évhez képest 11 százalékot erősödött a japán márka, aminek egyrészt a világelsőség megőrzéséhez, másrészt a korábbi visszahívási botrányok elcsitulásához is köze lehet. A második helyen újfent a BMW végzett; az összesítésben a 14. legnagyobb márka 4 százaléknyit nőtt egy év alatt. Forbes 2016 legértékesebb márkák   A bajorok ősi riválisa, a Mercedes a harmadik; őt a Honda, majd fej-fej mellett a Ford és az Audi követi. Kis szünet után jön a Chevrolet, a Lexus, a Porsche, a Nissan és a Hyundai. A Volkswagen veszített ugyan tavalyi erejéből, ám így is fenn maradt a listán. Forbes 2016 legértékesebb márkák   Nyitóképünkön a Genfi Autószalon