Ezek a világ legértékesebb autómárkái

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.12. 07.00

Idén is összeállította a világ száz legértékesebb márkanevének listáját a Forbes magazin. Az autóiparban nincs érdemi változás.

Ezek a világ legértékesebb autómárkái

Az emberiség mást sem csinál, mint az interneten lóg, kütyüket nyomkod, és üdítőitalt szürcsöl, legalábbis ha fogyasztói jelentőséget tulajdonítunk a világ legértékesebb márkaneveit felsoroló listának. Az első három cég ugyanis az Apple, a Google és a Microsoft, őket a Coca-Cola és a Facebook követi.

A táblázatban az első szám a márka összesített listán elfoglalt helyét mutatja. A második a márka értékét fejezi ki, milliárd dollárban, majd az előző évihez viszonyított százalékos változás, utána pedig az éves bevétel, végül az éves hirdetési büdzsé (mindkettő mrd USD) következik.

A listán a legjobb autóipari márka idén is a Toyota, a 42,1 milliárd dollárt érő cég összesítésben a hatodik helyen áll. A tavalyi évhez képest 11 százalékot erősödött a japán márka, aminek egyrészt a világelsőség megőrzéséhez, másrészt a korábbi visszahívási botrányok elcsitulásához is köze lehet. A második helyen újfent a BMW végzett; az összesítésben a 14. legnagyobb márka 4 százaléknyit nőtt egy év alatt. Forbes 2016 legértékesebb márkák   A bajorok ősi riválisa, a Mercedes a harmadik; őt a Honda, majd fej-fej mellett a Ford és az Audi követi. Kis szünet után jön a Chevrolet, a Lexus, a Porsche, a Nissan és a Hyundai. A Volkswagen veszített ugyan tavalyi erejéből, ám így is fenn maradt a listán. Forbes 2016 legértékesebb márkák   Nyitóképünkön a Genfi Autószalon

Kommentek

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.