A Mitsubishi Motors Corp. szerdán közleményben jelentette be, hogy valószínűleg a Japánban 1991-től előírt tesztelési eljárással össze nem egyeztethető módon kalkulációval állapították meg több modelljénél is a fogyasztási értékeket. Egy hónappal ezelőtt vált ismertté, hogy a Mitsubishi négy, kizárólag Japánban fogalmazott “Kei-Car” kategóriás, legfeljebb 660 köbcentis lökettérfogatú motorral rendelkező miniautó modelljénél a ténylegesnél 5-10 százalékkal kedvezőbb fogyasztási értékeket adott meg. Japánban bizonyos fogyasztási érték alatt adókedvezményt élveznek a járművek. A módosított értékekből eredő károk felmérése és az esetleges kompenzáció lehetőségeinek a felmérése még folyamatban van. A számításos fogyasztási érték megállapítása a külföldön értékesített modelleket nem érinti, mert minden piacon a helyben érvényes szabályok szerint állapítják meg a fogyasztást. Az elkövetett hibákért “a vezetés nem háríthatja el magától a felelősséget” – közölte a szerdai sajtótájékoztatón Maszuko Oszamu vezérigazgató, hozzátéve, hogy a válságból kivezető út megtalálása és az autógyár jövőjének a biztosítása szintén a vezetés felelőssége. Aikava Tecuró, a Mitsubishi Motors elnöke a tájékoztatón hangsúlyozta, hogy nem szisztematikus csalásról volt szó, a valótlan adatok alacsonyabb szinteken, egymástól függetlenül keletkeztek. A tájékoztatón a vezérigazgató bejelentette, hogy a jövő héten szerdán teszik közzé az ügyben indított vizsgálat eredményét.