Európa első számú kékvillogós szakkiállítása, a fuldai RETTmobil idén tizenhatodik alkalommal fogadta a katasztrófavédelem, a mentők, a tűzoltók és egyéb vészhelyzeti segélyszervezetek képviselőit, és persze a kiállítókat, akik idén több mint ötszázan voltak, húsz ország képviseletében. A BMW hagyományosan aktív itt, a Vezess hasábjain többször írtunk már az itt bemutatott járművekről. Most nem egy, hanem öt motorizált eszközt mutattak be, bár képet csak négyről közöltek.

BMW X1 és X3 xDrive20d

A cég parancsnoki autóként képzelt el szerepet szabadidőjárműveinek. A kisebbik fehér alapon piros matricázást kapott, nagy testvére pont fordítva, előbbi 70, utóbbi 60 amperóórás kiegészítő akkumulátorról biztosít a bevetési helyszínen esetleg felmerülő áramszolgáltatást.

A rakteret acélrács választja le az utascelláról, a raktárként használatos csomagtérben extra LED megvilágítás segít megtalálni az éppen szükséges szerszámokat.

A rakteret acélrács választja le az utascelláról, a raktárként használatos csomagtérben extra LED megvilágítás segít megtalálni az éppen szükséges szerszámokat.

 Mindkét autót ugyanaz a 190 lóerős, 400 Nm-es kétliteres dízelmotor hajtja, mindkettő összkerékhajtást kapott.


Mindkét autót ugyanaz a 190 lóerős, 400 Nm-es kétliteres dízelmotor hajtja, mindkettő összkerékhajtást kapott.

BMW 220d xDrive Gran Tourer

Mentőorvosi szolgálatra faragták ki a tágas buszlimuzinból ezt a látványos segélykocsit.

A raktér itt is leválasztott, a rádióantenna pedig négyméteres, így a legkülönfélébb analóg rendszerek telepíthetők a kocsiba. Az autót ugyanaz a hajtáslánc mozgatja, mint a két SUV-ot.

A raktér itt is leválasztott, a rádióantenna pedig négyméteres, így a legkülönfélébb analóg rendszerek telepíthetők a kocsiba. Az autót ugyanaz a hajtáslánc mozgatja, mint a két SUV-ot.

  A berendezések álló helyzeti működtetését itt is másodlagos akkumulátor biztosítja, a csomagnak eleve része az a töltő, amivel a mentőállomáson mindkét akku feltölthető üzemi állapotra.

A berendezések álló helyzeti működtetését itt is másodlagos akkumulátor biztosítja, a csomagnak eleve része az a töltő, amivel a mentőállomáson mindkét akku feltölthető üzemi állapotra.

 

BMW i3

Hatótávolság-növelővel nehéz zavarba hozni a kis villanyautót, amelyet teljes fóliázással, LED-es fényhíd-vezérléssel és egyéb megkülönböztető jegyekkel láttak el.

A töltőrendszert is átalakították, nem csak egyenáramú, de váltóáramú gyorstöltő is helyet kapott a fedélzeten, így akárhol vetik be, könnyedén feltölthető az akkuja.

A töltőrendszert is átalakították, nem csak egyenáramú, de váltóáramú gyorstöltő is helyet kapott a fedélzeten, így akárhol vetik be, könnyedén feltölthető az akkuja.

150 km/órás végsebességével és összesen 320 km kombinált hatótávolságával az i3 inkább helyi feladatok elvégzésére alkalmas. Viszont jó hír, hogy ezt nem csak elméletben tudja: Bajorországban, Milánóban, Los Angelesben és Londonban már dolgoznak i3-asok mentős színekben.

150 km/órás végsebességével és összesen 320 km kombinált hatótávolságával az i3 inkább helyi feladatok elvégzésére alkalmas. Viszont jó hír, hogy ezt nem csak elméletben tudja: Bajorországban, Milánóban, Los Angelesben és Londonban már dolgoznak i3-asok mentős színekben.

BMW R 1200 RT

Ha autóval túl lassú volna, vagy a dugóban nem jutnánk előre,akkor pótolhatatlan érték egy motoros mentős.

Az orvosi motorkerékpár motorosan kitolható kék villogót, valamint két, orvosi eszközökkel teljesen berendezett oldaldobozt kapott; ezeket fém bukókeretek védik a sérüléstől.

Az orvosi motorkerékpár motorosan kitolható kék villogót, valamint két, orvosi eszközökkel teljesen berendezett oldaldobozt kapott; ezeket fém bukókeretek védik a sérüléstől.

Segédakkumulátor és megafon itt is szerepel a kínálatban. Az 1,2 literes, vízhűtéses boxer két hengerében 125 Nm terem, ezeknek mindössze 274 kilót (plusz sofőr és felszerelés) kell mozgatniuk, így érthető, hogy a kétkerekű mentőjármű 3,8 mp alatt gyorsul százra.

Segédakkumulátor és megafon itt is szerepel a kínálatban. Az 1,2 literes, vízhűtéses boxer két hengerében 125 Nm terem, ezeknek mindössze 274 kilót (plusz sofőr és felszerelés) kell mozgatniuk, így érthető, hogy a kétkerekű mentőjármű 3,8 mp alatt gyorsul százra.