Amikor a villanyautók – mármint az eleve elektromos üzemre tervezett járművek – előnyeiről értekezünk, hajlamosak vagyunk megfeledkezni a biztonsági aspektusról. Ha ugyanis a villanymotor nem a hagyományos motortérben helyezkedik el, hanem például, mint a Tesla esetében is, közvetlenül a kerekeknél, hatalmas területek állnak a mérnökök rendelkezésére a hatásos ütközésvédelmi gyűrődőzónák kialakítására, valamint egy esetleges ütközésnél nincs, ami behatoljon az utascellába. Röviden: egy Teslához hasonló autó elméletileg jóval biztonságosabb tud lenni, mint egy hagyományos elrendezésű, belső égésű motorral szerelt jármű.

  Ezt látszanak igazolni a szerdán történtek is. A németországi Icking közelében egy 18 éves lány furikázni indult apja Tesla Model S szedánjával – nem tudni, engedéllyel vezette-e az autót. Öten ültek a kocsiban, mind ugyanannak a helyi gimnáziumnak a végzős diákjai, és természetesen az ésszerűnél jóval gyorsabban mentek, mígnem egy gyors kanyarban a gyakorlatlan vezető elveszítte uralmát az autó felett. A Model S lerepült az útról, majd mintegy 25 méter múlva földet ért, megpördült, és végül a kerekein állt meg. A rendkívül súlyos balesetet mind az öt fiatal túlélte, az autóból saját erejükből szálltak ki, bár később kórházba szállították őket – két mentőhelikopter és négy mentőautó vett részt az akcióban, a tűzoltóknak nem volt dolguk. Tesla Model S baleset Németországban Az autóban az előzetes becslések szerint mintegy 100 000 eurónyi kár keletkezett, ami meglehetősen furcsa, tekintve, hogy a Model S újkori ára a legdrágább kivitelében sem éri el a 90 ezer eurót.