Idén tizenegyedik alkalommal adták át az AutomotiveINNOVATONS díjat. A németországi Autóipari Menedzsment Központ (CAM) és a PriceWaterhouseCoopers (PwC) tanácsadó cég által közösen alapított és odaítélt díjcsokor tizenhárom kategóriában jutalmazza az év leginnovatívabb autógyártóit, az általános újításoktól kezdve a hajtásláncokon át a biztonsági és kommunikációs fejlesztésekig. A leginnovatívabb autóipari csoport a Volkswagen. Elég végignézni a győztesek listáján, és egyértelmű a győztes: a konszern egy év alatt 300 innovációt mutatott be. A leginnovatívabb autómárka versenyben a prémiumgyártók között az Audi, a tömegmárkák szegmensében a Volkswagen győzött.

Minden ötödik innovációt a VW-csoport jegyezte tavaly az autóiparban

Szintén a Volkswagen bizonyult a leginnovatívabb tömegmárkának a hagyományos hajtásláncok, valamint az online fedélzeti kapcsolódási megoldások terén. Ez utóbbiban, valamint a leginnovatívabb karosszéria és járműkoncepció kategóriában szintén az Audi volt a leginnovatívabb prémiummárka. A konnektivitás volt amúgy az év legzsúfoltabb kategóriája, az 1495 darab innováció több mint fele ebben az osztályban indult, köztük több, nem autóipari szereplő is volt. A Mercedes és a BMW sem maradt elismerés nélkül: az év leginnovatívabb modellje a BMW 7, amely összesen kilenc világújdonsággal lépett piacra, és ezzel megelőzte a második Tesla Model X-et és a bronzérmes Audi Q7-et. A BMW másik aranyérmét a leginnovatívabb hagyományos hajtásláncot bemutató prémiummárkaként nyerte el.
Kilenc világújdonság egy autóban

Kilenc világújdonság egy autóban

A Mercedes a leginnovatívabb alternatív hajtáslánc díja mellett elhozta a pályázat különdíját: a Daimler csoport alá tartozó moovel.com szolgáltatást találták a leginnovatívabb mobilitási koncepciónak. Ez járműfüggetlen útvonaltervezést kínál integrált jegyvásárlási lehetőséggel: a Daimler szolgáltatása minden lehetséges utazási módszert figyelembe vesz, és egy kattintásra be is szerzi neked az összes szükséges menetjegyet, autópályadíjat és így tovább. A rengeteg német márka mellett a Hyundai és a Renault is tudott érvényesülni. Utóbbi a leginnovatívabb karosszéria koncepcióval, a koreai gyártó pedig az alternatív hajtásláncok terén megvalósított innovációival érdemelte ki az aranyérmet.
Elektromos, hibrid és konnektoros hibrid egy testben: a Hyundai IONIQ, (a képen) valamint a sorozatgyártású ix35 Fuel Cell hidrogénes autó lenyűgözte a zsűrit.

Elektromos, hibrid és konnektoros hibrid egy testben: a Hyundai IONIQ (a képen), valamint a sorozatgyártású ix35 Fuel Cell hidrogénes autó lenyűgözte a zsűrit