Egy alaszkai szigetről, de még inkább az ott őshonos medvéről, a kodiakról kapja nevét a Skoda új, három üléssoros szabadidőjárműve. Az Alaszka déli partja mentén fekvő szigeten 14 ezer ember és 3500 medve él. Az őslakosok, az Alutiiq eszkimók taquka’aq néven ismerik a világ legnagyobbra megnövő barnamedve faját: a kodiak a jegesmedve mellett a legnagyobb termetű ragadozó a (száraz)földön, marmagassága eléri a másfél métert, a hímek tömege megközelítheti a hét mázsát, de állatkertben mértek már közel egytonnás állatot is. Felágaskodva majd’ három méter a kodiak hímje, így bár az állat alapvetően gyümölcsöket, bogyókat és néha kisebb gerinceseket (halat) eszik, ha megzavarja az ember, és az állat menekülés helyett a támadás mellett dönt, a küzdelem kimenetele nem lehet kétséges.

  A Skoda Kodiaq írásmódja az őslakosok nyelvi hagyományai előtt tiszteleg: az állatfajok neve ugyanis többnyire a ’q’ betűvel jelölt hangra végződik. A Skoda új zászlóshajója a Vision S tanulmány formai jegyeit, valamint háromsoros üléselrendezését fogja megkapni, az azon bemutatott konnektoros hibrid hajtáslánc helyett minden bizonnyal konvencionális erőforrásokkal lép színre az autó. A Volkswagen Tiguan közeli rokonaként alighanem jelentős átfedés lesz a két modell motorpalettája között. A Vision S koncepció 4,7 méter hosszú volt, szélessége 191, magassága 168 centiméter. A végleges modell valamivel keskenyebb lehet, ám hosszát megőrzi; a szériaváltozat premierjére 2016 őszén, a Párizsi Autószalonon kerül sor, a piaci bevezetés 2017-re tolódik. A várható árakról egyelőre nem nyilatkozott a Skoda; független elemzők szerint a Superbnél mintegy 15 százalékkal magasabban kezdődhet a típus alapára.