Sorállás van a BMW M2-ért

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.05.05. 16.00

Nemrég a régióért felelős BMW-s vezetővel arról beszélgettünk, miben különbözik a magyar piac más környékbeli országokétól.

A BMW M2 közelgő magyarországi bevezetése adott apropót beszélgetni a sportmodellek és a kevésbé potens BMW-k hazai és környékbeli piacáról a BMW régiós vezetőjével. Interjúpartnerünk Christoph von Tschirschnitz, a BMW csoport kelet- és délkelet-európai elnök-vezérigazgatója. Vezess: Összesen 12 kelet-közép-európai, kelet- és délkelet-európai ország tartozik az irányítása alá. Milyen gyakran jut el ezekbe az államokba? Christoph von Tschirschnitz: Évente legalább háromszor meglátogatom az összes országot, ami rögtön 36 út. De szükség van rájuk, mert ezekből a beszélgetésekből derül ki, mit várnak az ügyfeleink, mire van igénye a márkakereskedőknek, a leányvállalatoknak, mit mondanak az újságírók, mit üzen a politika.

Gigi Hadi szupermodell lett a BMW M2 online reklámkampányának arca. Az értékesítések nélküle is jól alakultak, de sose tudni

És mit mondanak az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban lévő márkakereskedők? Milyen modell hiányzik a BMW portfóliójából? Elégedettek a kínálattal, de M2-ből többet szeretnének kapni. Nagyon nagy az igény rá, mert egy kompakt és erős BMW-nek megvannak a rajongói. Mennyi most a várakozási idő? Nem tudom pontosan megmondani, de több autót tudnánk eladni, mint amennyi rendelkezésünkre áll. Itt az M2 a CLA 45 AMG-vel harcol Hockenheimben, az Autó Magazin testvérlapjának tesztjében. Cikk a témáról itt. https://www.youtube.com/watch?v=ZARcOWEgsn0 Látszik a dízelbotrány nyomán átrendeződés a benzinesek felé Magyarországon, illetve a régióban? Nem tapasztalunk változást, az ügyfelek preferenciája nem módosult érezhető mértékben. Európában a dízelmotor nagyon preferált hajtásmód, mind Kelet-, mind Nyugat-Európában. Önöknél kevésbé jelentős, de Csehországban és Lengyelországban élénk a kereslet a nagy teljesítményű, 381 lóerős dízelmodellekre is. Számos plug in hibrid debütál idén a márkánál. Van értelme bevezetni az i Performance nevű, konnektorról tölthető hibrideket Európa keleti felén? Ausztriában a szén-dioxid alapú adózás miatt nagyon fontosak ezek az újdonságok, más régiós országokban kevésbé. Ám ha csekélyebb mértékben is, de van rájuk igény.
A rövid 2-es egyterű, a 3-as, az X5 és a 7-es kínálata is konnektorról tölthető akkumulátoros hibriddel egészül ki idén

A rövid 2-es egyterű, a 3-as, az X5 és a 7-es kínálata is konnektorról tölthető akkumulátoros hibriddel egészül ki idén

Mifelénk, akinek van pénze, annak sok pénze van: a Mercedes-Benznél igen magas az összértékesítéseken belül az S-osztály aránya. Hasonló a helyzet a 7-essel is? Tavaly novemberben lépett piacra az új 7-es, és nagyon jól indul az értékesítés. Rekordszinten vannak az eladások, mert azokat az embereket is megfogja a termék, akik eddig más márkát használtak. Az első két hónapban 23 ügyfélrendelés érkezett, április végéig 37. És ebben nincs benne a konnektoros hibrid és az összkerékhajtású 760Li, amelyek új ügyfélcsoportokat nyerhetnek meg. Beszerzési-beszállítói szempontból a BMW-nek is fontos Magyarország, de az Audi és a Mercedes-Benz teljes autógyárat létesített itthon. Éreznek ellenszelet állami tendereken, például rendőrségi közbeszerzéseknél? Nem tudok ilyesmiről, fair módon kezelnek bennünket az állami szervek. Inkább arról van szó, hogy ezek a márkák sok autót helyeznek fogalomba saját munkatársaiknak, amik aztán elárasztják a helyi használtautó-piacot. A BMW-kre nem nehezedik effajta nyomás a frissen leadott gyári autók tömegétől, ezért autóinknak jobb az értéktartása. A magasabb maradványérték miatt az autó finanszírozása kevesebbe kerül az ügyfelek számára.
Mind a 12 országát évente háromszor meglátogatja Christoph von Tschirschnitz, a BMW csoport kelet- és délkelet-európai elnök-vezérigazgatója. Balra a szerző

Mind a 12 országát évente háromszor meglátogatja Christoph von Tschirschnitz, a BMW csoport kelet- és délkelet-európai elnök-vezérigazgatója. Balra a szerző

Temérdek BMW érkezik használtan az országba. Tervezik a Premium Selection használtautó-program kiterjesztését korosabb, alacsonyabb árú autókra? Nem. Ezekkel az autókkal szemben magasak a minőségi elvárások és márkakereskedőink garanciával értékesítik ezeket az autókat. 10-15 éves autókra, amelyek most magánimportban érkeznek be, ezt nem tudnánk biztosítani. Más ügyfélréteget szólít meg a kettő. Von Tschirschnitz úr, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.