A BMW M2 közelgő magyarországi bevezetése adott apropót beszélgetni a sportmodellek és a kevésbé potens BMW-k hazai és környékbeli piacáról a BMW régiós vezetőjével. Interjúpartnerünk Christoph von Tschirschnitz, a BMW csoport kelet- és délkelet-európai elnök-vezérigazgatója. Vezess: Összesen 12 kelet-közép-európai, kelet- és délkelet-európai ország tartozik az irányítása alá. Milyen gyakran jut el ezekbe az államokba? Christoph von Tschirschnitz: Évente legalább háromszor meglátogatom az összes országot, ami rögtön 36 út. De szükség van rájuk, mert ezekből a beszélgetésekből derül ki, mit várnak az ügyfeleink, mire van igénye a márkakereskedőknek, a leányvállalatoknak, mit mondanak az újságírók, mit üzen a politika.

Gigi Hadi szupermodell lett a BMW M2 online reklámkampányának arca. Az értékesítések nélküle is jól alakultak, de sose tudni

És mit mondanak az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban lévő márkakereskedők? Milyen modell hiányzik a BMW portfóliójából? Elégedettek a kínálattal, de M2-ből többet szeretnének kapni. Nagyon nagy az igény rá, mert egy kompakt és erős BMW-nek megvannak a rajongói. Mennyi most a várakozási idő? Nem tudom pontosan megmondani, de több autót tudnánk eladni, mint amennyi rendelkezésünkre áll. Itt az M2 a CLA 45 AMG-vel harcol Hockenheimben, az Autó Magazin testvérlapjának tesztjében. Cikk a témáról itt. https://www.youtube.com/watch?v=ZARcOWEgsn0 Látszik a dízelbotrány nyomán átrendeződés a benzinesek felé Magyarországon, illetve a régióban? Nem tapasztalunk változást, az ügyfelek preferenciája nem módosult érezhető mértékben. Európában a dízelmotor nagyon preferált hajtásmód, mind Kelet-, mind Nyugat-Európában. Önöknél kevésbé jelentős, de Csehországban és Lengyelországban élénk a kereslet a nagy teljesítményű, 381 lóerős dízelmodellekre is. Számos plug in hibrid debütál idén a márkánál. Van értelme bevezetni az i Performance nevű, konnektorról tölthető hibrideket Európa keleti felén? Ausztriában a szén-dioxid alapú adózás miatt nagyon fontosak ezek az újdonságok, más régiós országokban kevésbé. Ám ha csekélyebb mértékben is, de van rájuk igény.
A rövid 2-es egyterű, a 3-as, az X5 és a 7-es kínálata is konnektorról tölthető akkumulátoros hibriddel egészül ki idén

A rövid 2-es egyterű, a 3-as, az X5 és a 7-es kínálata is konnektorról tölthető akkumulátoros hibriddel egészül ki idén

Mifelénk, akinek van pénze, annak sok pénze van: a Mercedes-Benznél igen magas az összértékesítéseken belül az S-osztály aránya. Hasonló a helyzet a 7-essel is? Tavaly novemberben lépett piacra az új 7-es, és nagyon jól indul az értékesítés. Rekordszinten vannak az eladások, mert azokat az embereket is megfogja a termék, akik eddig más márkát használtak. Az első két hónapban 23 ügyfélrendelés érkezett, április végéig 37. És ebben nincs benne a konnektoros hibrid és az összkerékhajtású 760Li, amelyek új ügyfélcsoportokat nyerhetnek meg. Beszerzési-beszállítói szempontból a BMW-nek is fontos Magyarország, de az Audi és a Mercedes-Benz teljes autógyárat létesített itthon. Éreznek ellenszelet állami tendereken, például rendőrségi közbeszerzéseknél? Nem tudok ilyesmiről, fair módon kezelnek bennünket az állami szervek. Inkább arról van szó, hogy ezek a márkák sok autót helyeznek fogalomba saját munkatársaiknak, amik aztán elárasztják a helyi használtautó-piacot. A BMW-kre nem nehezedik effajta nyomás a frissen leadott gyári autók tömegétől, ezért autóinknak jobb az értéktartása. A magasabb maradványérték miatt az autó finanszírozása kevesebbe kerül az ügyfelek számára.
Mind a 12 országát évente háromszor meglátogatja Christoph von Tschirschnitz, a BMW csoport kelet- és délkelet-európai elnök-vezérigazgatója. Balra a szerző

Mind a 12 országát évente háromszor meglátogatja Christoph von Tschirschnitz, a BMW csoport kelet- és délkelet-európai elnök-vezérigazgatója. Balra a szerző

Temérdek BMW érkezik használtan az országba. Tervezik a Premium Selection használtautó-program kiterjesztését korosabb, alacsonyabb árú autókra? Nem. Ezekkel az autókkal szemben magasak a minőségi elvárások és márkakereskedőink garanciával értékesítik ezeket az autókat. 10-15 éves autókra, amelyek most magánimportban érkeznek be, ezt nem tudnánk biztosítani. Más ügyfélréteget szólít meg a kettő. Von Tschirschnitz úr, köszönjük a beszélgetést!