Sorállás van a BMW M2-ért

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.05.05. 16.00

Nemrég a régióért felelős BMW-s vezetővel arról beszélgettünk, miben különbözik a magyar piac más környékbeli országokétól.

A BMW M2 közelgő magyarországi bevezetése adott apropót beszélgetni a sportmodellek és a kevésbé potens BMW-k hazai és környékbeli piacáról a BMW régiós vezetőjével. Interjúpartnerünk Christoph von Tschirschnitz, a BMW csoport kelet- és délkelet-európai elnök-vezérigazgatója. Vezess: Összesen 12 kelet-közép-európai, kelet- és délkelet-európai ország tartozik az irányítása alá. Milyen gyakran jut el ezekbe az államokba? Christoph von Tschirschnitz: Évente legalább háromszor meglátogatom az összes országot, ami rögtön 36 út. De szükség van rájuk, mert ezekből a beszélgetésekből derül ki, mit várnak az ügyfeleink, mire van igénye a márkakereskedőknek, a leányvállalatoknak, mit mondanak az újságírók, mit üzen a politika.

Gigi Hadi szupermodell lett a BMW M2 online reklámkampányának arca. Az értékesítések nélküle is jól alakultak, de sose tudni

És mit mondanak az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban lévő márkakereskedők? Milyen modell hiányzik a BMW portfóliójából? Elégedettek a kínálattal, de M2-ből többet szeretnének kapni. Nagyon nagy az igény rá, mert egy kompakt és erős BMW-nek megvannak a rajongói. Mennyi most a várakozási idő? Nem tudom pontosan megmondani, de több autót tudnánk eladni, mint amennyi rendelkezésünkre áll. Itt az M2 a CLA 45 AMG-vel harcol Hockenheimben, az Autó Magazin testvérlapjának tesztjében. Cikk a témáról itt. https://www.youtube.com/watch?v=ZARcOWEgsn0 Látszik a dízelbotrány nyomán átrendeződés a benzinesek felé Magyarországon, illetve a régióban? Nem tapasztalunk változást, az ügyfelek preferenciája nem módosult érezhető mértékben. Európában a dízelmotor nagyon preferált hajtásmód, mind Kelet-, mind Nyugat-Európában. Önöknél kevésbé jelentős, de Csehországban és Lengyelországban élénk a kereslet a nagy teljesítményű, 381 lóerős dízelmodellekre is. Számos plug in hibrid debütál idén a márkánál. Van értelme bevezetni az i Performance nevű, konnektorról tölthető hibrideket Európa keleti felén? Ausztriában a szén-dioxid alapú adózás miatt nagyon fontosak ezek az újdonságok, más régiós országokban kevésbé. Ám ha csekélyebb mértékben is, de van rájuk igény.
A rövid 2-es egyterű, a 3-as, az X5 és a 7-es kínálata is konnektorról tölthető akkumulátoros hibriddel egészül ki idén

A rövid 2-es egyterű, a 3-as, az X5 és a 7-es kínálata is konnektorról tölthető akkumulátoros hibriddel egészül ki idén

Mifelénk, akinek van pénze, annak sok pénze van: a Mercedes-Benznél igen magas az összértékesítéseken belül az S-osztály aránya. Hasonló a helyzet a 7-essel is? Tavaly novemberben lépett piacra az új 7-es, és nagyon jól indul az értékesítés. Rekordszinten vannak az eladások, mert azokat az embereket is megfogja a termék, akik eddig más márkát használtak. Az első két hónapban 23 ügyfélrendelés érkezett, április végéig 37. És ebben nincs benne a konnektoros hibrid és az összkerékhajtású 760Li, amelyek új ügyfélcsoportokat nyerhetnek meg. Beszerzési-beszállítói szempontból a BMW-nek is fontos Magyarország, de az Audi és a Mercedes-Benz teljes autógyárat létesített itthon. Éreznek ellenszelet állami tendereken, például rendőrségi közbeszerzéseknél? Nem tudok ilyesmiről, fair módon kezelnek bennünket az állami szervek. Inkább arról van szó, hogy ezek a márkák sok autót helyeznek fogalomba saját munkatársaiknak, amik aztán elárasztják a helyi használtautó-piacot. A BMW-kre nem nehezedik effajta nyomás a frissen leadott gyári autók tömegétől, ezért autóinknak jobb az értéktartása. A magasabb maradványérték miatt az autó finanszírozása kevesebbe kerül az ügyfelek számára.
Mind a 12 országát évente háromszor meglátogatja Christoph von Tschirschnitz, a BMW csoport kelet- és délkelet-európai elnök-vezérigazgatója. Balra a szerző

Mind a 12 országát évente háromszor meglátogatja Christoph von Tschirschnitz, a BMW csoport kelet- és délkelet-európai elnök-vezérigazgatója. Balra a szerző

Temérdek BMW érkezik használtan az országba. Tervezik a Premium Selection használtautó-program kiterjesztését korosabb, alacsonyabb árú autókra? Nem. Ezekkel az autókkal szemben magasak a minőségi elvárások és márkakereskedőink garanciával értékesítik ezeket az autókat. 10-15 éves autókra, amelyek most magánimportban érkeznek be, ezt nem tudnánk biztosítani. Más ügyfélréteget szólít meg a kettő. Von Tschirschnitz úr, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.