Gablini Gábor, a Gémosz elnöke emlékeztetett rá, hogy az adózás alapja ma a teljesítmény, ami nem járul hozzá ahhoz, hogy olyan környezetterhelésű autókat hozzanak be az országba, amelyek az átlagos járműállomány átlagát javítják. A behozott gépjárművek csaknem 50 százaléka 16-18 éves. Döntően leselejtezésre várnak, néhány száz euróért lehet megvásárolni őket, mert nincsenek felkészítve a műszaki vizsgára, biztonsági elemeik állapota elmarad a kívánatostól – fejtette ki. Az elnök kiemelte, hogy a Gémosz és a Magyar Lízingszövetség álláspontja nem az, hogy tiltsák ki az öregebb autókat, csak legyen magasabb az ezeket terhelő adó, preferálva azokat a járműveket, amelyek az átlagnál alacsonyabb károsanyag-kibocsátásúak. A Gémosz még április elején állt elő azzal, hogy betiltaná a nyolc évnél idősebb autók behozatalát.