A Honda Civic Type R megjelenésével egyértelmű volt, hogy a Renault Mégane és a SEAT Leon nürburgringi párviadalát a nevető harmadik fogja megnyerni: a japán erőgép 7 perc 50,63 másodperc alatt tette meg a nagykört. Erre most jött a VW Golf GTI Clubsport S, és majdnem másfél másodpercet lefaragott a Honda idejéből (7 perc 49,21). Ezzel a VW a leggyorsabb fronthajtású kompakt, sőt: bónuszként az olyan presztízskupékat is képes volt lealázni, mint a BMW M4 (7 perc 52 mp) vagy a Dodge Challenger SRT Hellcat (7 perc 51,51).

Alcantara váltógomb és kormány, kagylóülések, pirossal varrott övek, sorszámozott plakett a műszerfalon, acél küszöbborítás.

A különleges Golf titka nem a 310 lóerőben rejlik, hiszen a Civic is pont ennyit tud, hanem a követezetes és kíméletlen fogyókúrában. A mérnökök kidobták a hátsó üléspadot, kivették a padlót és a kalaptartót a csomagtérből, eltávolították a padlószőnyegeket, a motortér hangszigetelését, az akkumulátort pedig kisebb darabra cserélték. A DSG váltó helyébe hatfokozatú kézi egység került, ami önmagában 20 kiló mínuszt jelentett. Így 1280 kilón áll meg a mérleg mutatója. A győzelem másik fontos eszköze a futóműhangolás: az autó fedélzeti menüjéből előhívható beállítások között egy kifejezetten a Nürburgringre optimalizált konfiguráció is elérhető.
Egyedi lökhárítók, Clubsport S emblémák, 19 colos felnik semi-slick abroncsokkal.

Egyedi lökhárítók, Clubsport S emblémák, 19 colos felnik semi-slick abroncsokkal.

A gázelvételkor vidáman durrogó hajtáslánc minden autórajongó arcára széles mosolyt csalna, kár, hogy ezt az élményt mindössze 400-an élhetik át – száz német, százötven angol, és még 250-en a világ egyéb zugaiból. Az alábbi videókon a körrekord, illetve a modell részletei láthatók.