Alfa-ihletésű erotikus álom

Alfa Romeo Trionfo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.04. 08.00

Egy klasszikus formai koncepció és egy ultramodern hajtáslánc találkozásából jött létre ez a soha meg nem valósuló, nem hivatalos tanulmány.

Alfa-ihletésű erotikus álom

A második világháborút követő évek motorsporthagyományai a mai napig meghatározóak sokak számára. Ebből a dicső múltból táplálkozott az a Sebastiano Ciarcià is, aki független autótervezőként megalkotta az Alfa Romeo dicsőségét nevében és megjelenésében is hirdető Trionfo formatanulmányt. Az együléses sportautó nem törődik olyan felesleges sallangokkal, mint az utastér vagy a szélvédő, és a kerekek is csupán azért burkoltak, mert áramlástani és (tisztán elméleti síkon) gyártási szempontból egyaránt így tűnik hatékonyabbnak.

Az aerodinamika egyébként is fontos szerepet játszott a karosszéria kialakításánál, hátul hatalmas, aszfaltra lapuló diffúzor semlegesít minden felhajtóerőt. Amennyire múltimádó a formavilág, annyira modern a hajtáslánc: a négy kerék agyában egy-egy villanymotort helyezett el a tervező, amelyeket egy mikro gázturbina lát el elektromos árammal. Ezzel megspórolható az akkumulátorok tömege, és elvileg akár ütőképes menetdinamika is megvalósítható volna. Alfa Romeo Trionfo

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.