164, 204 vagy 224 lóerő – ezen a három teljesítményszinten kínálja majd új generációs hathengeres TDI dízelmotorját az Amarok szeptembertől, adta hírül a Volkswagen. A jelenlegi csúcsmotornál (180 LE, 400 Nm) számottevően izmosabb blokkhoz is elérhető a jelenlegi, nyolcfokozatú automata váltó, ám legfelső fokozata a megnövelt nyomatéki értéknek köszönhetően hosszabb lehetett, így a vegyes ciklus szerinti átlagfogyasztás 8,0 literről 7,6 literre csökken (homologizáció előtti adat.) Az új, Euro 6-os erőforrás háromféle hajtáslánccal lesz elérhető: kézi váltóval hátsó, illetve kapcsolható összkerékhajtás, míg automata váltóval állandó összkerékhajtás és Torsen differenciálzár gondoskodik a hajtóerő aszfaltra viteléről.

  Új fejlesztés a sebességfüggő rásegítésű Servotronic kormánymű, amelyet alaptételként kap meg minden európai modell, ugyanúgy, mint a baleset utáni másodlagos ütközést megelőzni hivatott automatikus fékrendszer. A csúcsteljesítményű variáns elöl 17, hátul 16 colos féktárcsák at kap. A modellfrissítés részeként látványosabb lesz az autó orrkialakítása és vadonatúj a műszerfal is, ahogy az utascella mögötti bukó/rögzítőkeret is friss fejlesztés. Megnövelték a kerékméreteket, akár 20 colos felni is kérhető gyárilag, míg a manőverezést tolatókamera segíti. A segédvilágítás LED-es, a fényszóró akár bixenon kivitelű is lehet. A megújult Volkswagen Amarok piaci bevezetése ősszel várható. Volkswagen Amarok V6