Erősebb akkuval messzebbre megy a BMW i3

Új modellváltozat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.02. 06.00

Az eddigi 190 helyett 300 kilométeres maximális hatótávolságot ígér a BMW i3 új akkumulátorcsomagja. A menetdinamika gyakorlatilag változatlan.

Erősebb akkuval messzebbre megy a BMW i3

Háromszáz kilométer – ennyit ígér a szabványos ciklus szerint a BMW i3 új fejlesztése, a 33 kWh kapacitású akkumulátorcsomag. Az új fejlesztés az eredeti és továbbra is megvásárolható, 22 kWh kapacitású csomaggal azonos méretben biztosít másfélszeresére növelt hatótávolságot, értelemszerűen magasabb (egyelőre nem közölt) vételár mellett. A BMW persze óvatos, és nem tesz betarthatatlan ígéreteket, ezért a 300 helyett azt mondja: 200 kilométert még a legkedvezőtlenebb körülmények között is meg tud tenni az autó.    

  Ami a töltési igényeket illeti, gyorstöltőről ugyanúgy három óra alatt lezajlik a folyamat, hagyományos háztartási csatlakozóról nyolc helyett tíz órán át tart a töltés. Az idén nyártól kapható, új modellhez igazodva módosított töltőegységet (Wallbox) bocsát forgalomba a BMW. Ahogy a normál akkuhoz, a megnövelt kapacitású  egységhez is kérhető hatótávolság-növelő rendszer.  A hátsó tengely fölött beépített, kéthengeres motorkerékpár-motor kilencliteres tankból táplálkozik, és 150 kilométernyi plusz távolság megtételére teszi alkalmassá az autót. A 150 km/óra végsebesség pont annyi, mint eddig; álló helyzetből egy tizedmásodperccel lomhábban (7,3 mp) gyorsul százra az autó. Az új modellváltozat, amelyet az akkumulátor töltéstároló képessége nyomán i3 (94Ah) néven emleget a BMW – ezzel párhuzamosan az eredeti modell neve i3 (60 Ah)-ra változik – nem csak belül, de kívül is többet tud. BMW i3 Megkapta például az eddig kizárólag az i8-hoz kérhető, protonkék fényezést. A belső kivitel négyféle szinten választható, a felhasznált anyagok között kétféle fát, természetes cserzésű bőrt, gyapjút és egyéb, megújuló forrásból származó matériákat találunk. A vezetőtámogató rendszerek kínálata is bővült, mostantól az alapkivitelhez is jár a távolságtartó, dugóban araszoló tempomat, a tábla- és gyalogosfelismerés, valamint az autonóm vészfékrendszer.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.