A Magyar Autóklub hétfői közleményében azt írta: az elmúlt években több, a kerékpáros közlekedést támogató intézkedést vezettek be, ennek eredményeként ez a közlekedési forma egyre népszerűbb lett a fővárosban, ugyanakkor a baleseti statisztikák és a klubtagok visszajelzései alapján “a közlekedésbiztonság helyzete vegyes képet mutat”. Közölték: időszerűnek és indokoltnak tartják, így egyetértenek azzal, hogy az elmúlt időszakban hozott intézkedések hatását értékeljék és elvégezzék a szükséges korrekciókat. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a döntés előkészítésekor minden közlekedő, autós, motoros, kerékpáros és gyalogos érdekeit és szempontjait figyelembe kell venni. A Magyar Autóklub szakembereivel kész részt venni a fővárosi önkormányzat által szervezett, a kerékpáros közlekedés szabályrendszerét megvitató kerekasztal-megbeszélésen – olvasható a közleményben. Tarlós István főpolgármester múlt pénteken a kerékpáros közlekedést érintve arról beszélt, a kérdéssel foglalkozó munkacsoportba a kerékpárosok képviselői mellett valószínűleg meghívja az autósok képviselőit is, az Autós Nagykoalíció kérésének eleget téve. A városvezető április 21-én azt mondta: mintegy harminc kerékpáros-fejlesztést bonyolítanak le 2020-ig Budapesten, a rendszert áttekintik, ami nem jelenti azt, hogy a kerékpáros közlekedést vissza akarnák fejleszteni.