Milyen az első, kínai gyártású Jaguar? Hát nagy…

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.01. 09.00

Az európai piacot egy másodpercig sem befolyásolja, mégis duplán izgalmas a Jaguar XFL megjelenése, hiszen a márka első, Kínában gyártott termékéről van szó.

Ezen a héten az átlagosnál többet írtunk nyújtott tengelytávú autókról, nem azért, mert ennyire rá vagyunk gerjedve a témára, hanem mert a Pekingi Autószalon kapcsán kiderült: Kína rajong a megfizethető luxusért. Míg tehát az átlagos európai azt mondaná, nyújtsuk meg a Jaguar XJ-t, hadd legyen teljes a fényűzés, a kínai ügyfél úgy gondolkodik: legyen elég férőhely, legyen meg a patinás márkanév, de azért az ésszerűségnek legalább a morzsája maradjon meg. A képletbe helyi luxusadók vagy a csúcsmodellek elleni titkos társadalmi összefogás is belejátszhat, ezekre nincs rálátásunk.

  Ugyanúgy nem tudjuk, miért kapott az XFL és a Mercedes E-osztály nyújtott kiadása egyformán 140 mm-rel nagyobb tengelytávot. Az biztos, hogy a stuttgarti (amúgy Pekingben gyártott) óriáshoz hasonlóan a Jaguar (amelyet szintén helyben, a konszern első távol-keleti üzemében fognak gyártani) arányos vonalvezetését sem borította fel a műtét, az autóról nem rí le az utólagos beavatkozás ténye. Ami viszont egyértelmű, hogy a Jaguar fejlesztő megfeledkeztek arról, felső-, nem pedig luxuskategóriás autón dolgoznak, és belepakoltak az autóba minden létező kényeztető finomságot. Jaguar XF-L A 157 mm-rel nagyobb hátsó lábtér (+116 mm térdhely!) mellett olyan extrák simogatják az utas testét és lelkét, mint a kommunikációs központ lokális wifivel, a fűthető, hűthető hátsó masszázsfotelek, az új rendszerű, ionizációs klímaberendezés (Kína nagyvárosaiban a tiszta levegő alighanem többet ér minden más földi kincsnél), vagy egy valódi világújdonság. Utóbbit Clear Exit Detection, azaz szabad kiszállás felismerő rendszer néven jegyezték be a márka extralistájára, és pont arra képes, amire neve alapján számítanánk: a berendezés figyelmezteti a hátul utazókat, ha jármű közeledik a Jaguar felé, így megakadályozva, hogy rányissák az ajtót egy közeledő kerékpárosra vagy betonkeverőre.
Kétzónás digitális klímavezérlés, motoros ülésállítás a hátul utazóknak

Kétzónás digitális klímavezérlés, motoros ülésállítás a hátul utazóknak

A Jaguar idén nyáron kezdi el az autó gyártását és forgalmazását, mégpedig a cégcsoport első kínai üzemében. Az XFL kizárólag helyi piacra készül. Jaguar XF-L

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.