Milyen az első, kínai gyártású Jaguar? Hát nagy…

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.01. 09.00

Az európai piacot egy másodpercig sem befolyásolja, mégis duplán izgalmas a Jaguar XFL megjelenése, hiszen a márka első, Kínában gyártott termékéről van szó.

Ezen a héten az átlagosnál többet írtunk nyújtott tengelytávú autókról, nem azért, mert ennyire rá vagyunk gerjedve a témára, hanem mert a Pekingi Autószalon kapcsán kiderült: Kína rajong a megfizethető luxusért. Míg tehát az átlagos európai azt mondaná, nyújtsuk meg a Jaguar XJ-t, hadd legyen teljes a fényűzés, a kínai ügyfél úgy gondolkodik: legyen elég férőhely, legyen meg a patinás márkanév, de azért az ésszerűségnek legalább a morzsája maradjon meg. A képletbe helyi luxusadók vagy a csúcsmodellek elleni titkos társadalmi összefogás is belejátszhat, ezekre nincs rálátásunk.

  Ugyanúgy nem tudjuk, miért kapott az XFL és a Mercedes E-osztály nyújtott kiadása egyformán 140 mm-rel nagyobb tengelytávot. Az biztos, hogy a stuttgarti (amúgy Pekingben gyártott) óriáshoz hasonlóan a Jaguar (amelyet szintén helyben, a konszern első távol-keleti üzemében fognak gyártani) arányos vonalvezetését sem borította fel a műtét, az autóról nem rí le az utólagos beavatkozás ténye. Ami viszont egyértelmű, hogy a Jaguar fejlesztő megfeledkeztek arról, felső-, nem pedig luxuskategóriás autón dolgoznak, és belepakoltak az autóba minden létező kényeztető finomságot. Jaguar XF-L A 157 mm-rel nagyobb hátsó lábtér (+116 mm térdhely!) mellett olyan extrák simogatják az utas testét és lelkét, mint a kommunikációs központ lokális wifivel, a fűthető, hűthető hátsó masszázsfotelek, az új rendszerű, ionizációs klímaberendezés (Kína nagyvárosaiban a tiszta levegő alighanem többet ér minden más földi kincsnél), vagy egy valódi világújdonság. Utóbbit Clear Exit Detection, azaz szabad kiszállás felismerő rendszer néven jegyezték be a márka extralistájára, és pont arra képes, amire neve alapján számítanánk: a berendezés figyelmezteti a hátul utazókat, ha jármű közeledik a Jaguar felé, így megakadályozva, hogy rányissák az ajtót egy közeledő kerékpárosra vagy betonkeverőre.
Kétzónás digitális klímavezérlés, motoros ülésállítás a hátul utazóknak

Kétzónás digitális klímavezérlés, motoros ülésállítás a hátul utazóknak

A Jaguar idén nyáron kezdi el az autó gyártását és forgalmazását, mégpedig a cégcsoport első kínai üzemében. Az XFL kizárólag helyi piacra készül. Jaguar XF-L

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.