Akár csak a szezonnyitón, úgy a hétvégi 22. Miskolc Rallye-n sem talált legyőzőre a címvédő Herczig Norbert – Bacigál Igor – Skoda Fabia R5 trió. A regnáló bajnokok az első nap begyűjtöttek 10 másodperc büntetést egy korai rajt miatt, így szombaton reggel a 6. helyről indítottak támadást a győzelemért. Herczig a kilencedik szakaszon vette át a vezetést, amit már nem is adott ki a kezéből a verseny végéig. A skodás pilóta 16.8 másodperc előnnyel diadalmaskodott Borsodban. A második helyen akár csak tavaly, a hétszeres bajnok Ifj. Tóth János – oldalán Szőke Tamásal –  végzett a Peugeot 208 R5-tel. Janika az első nap végén Herczig büntetésétől függetlenül vezette a futamot, de a szombati a második körben egyszerűen nem talált fogást ellenfelén, így meg kellett elégednie a második pozícióval.

A harmadik helyen a korábbi háromszoros bajnok, a miskolci színeket képviselő Kazár Miklós – Ferencz Ramón kettős végzett a Ford Fiesta R5-tel. A negyedik pozícióban az R4-es Mitsubishivel száguldó Vincze Ferencz – Kuti Péter duó zárta a szezon második aszfaltos futamát. A szécsényi versenyző dolgát a technikás szakaszokon túl egy kisebb betegség is megnehezítette a hétvégi futamon. Az abszolút ötödik helyen finiselt a 3-as kategória győztese, a hazai pályán versenyző Balogh János. A Mitsubishis pilóta a hosszú, 18 km-es Mályinka és a Sáta – Sáta szakaszokon fordította a saját javára a küzdelmet a kategória társaival szemben, így akár csak Herczig az abszolútban, úgy a miskolci pilóta az N csoportban vezeti 100 százalékos teljesítménnyel a bajnokságot. MISK8669 Balogh mögött 35 másodperc lemaradással zárta hatodikként a miskolci futamot a 3-as kategória ezüstérmese Rongits Attila. A Mitsubishis versenyző az első, rövid nap végén még vezette az N csoportot, de szombaton már nem bírt a hazai pálya előnyét élvező Baloghhal. A hetedik pozícióban végzett az új, EVO 2-es fejlesztésű Fiesta R5-tel autózó Trencsényi József, akit Spitzmüller Csaba követett nyolcadikként az EVO X-es Mitsubishivel. A 2008-as bajnokot, mint már oly sokszor ismét csak megtréfálta az R4-es Lancer, ezúttal az ötödik szakasz rajtjában a kuplung adta meg magát és mire sikerült elrajtolnia, annyi időt veszített, hogy a 31. helyig csúszott vissza összetettben. A helyiek kedvence nagy hajrával végül a nyolcadik helyre kapaszkodott vissza és az utolsó Sáta – Sáta szakaszon még egy extra pontot is sikerült bezsebelnie. Spiciék mögött a kilencedik helyen futott be az N csoport bronzérmese, a Nagy Mátyás – Nagy Tamás testvérpár, míg az első tízet az ezúttal kissé indiszponáltan versenyző Kovács – Istovics kettős zárta az R5-ös Ford Fiestával. _SAE_5334_ A másodosztályban baranyai győzelem született, a mohácsi Szauer Gergő és navigátora Rácz László bizonyult a leggyorsabbnak egy Lada 2107-sel. A Zsigulis pilóta a 18 km-es Garadna – Mályinka szakaszon oktatta a riválisait és a kétszeri késésekért kapott 20 másodperc büntetés ellenére is magabiztosan nyerte a miskolci futamot. Az ORC-ben, azaz a lejárt homologizációjú, turbós, öszkerékhajtású, illetve a 2000 köbcenti feletti, kétkerékhajtúsú autók, azaz Mitsubishik és BMW-k között a siófoki Gyarmati – Kocsis kettős szerezte meg a győzelmet egy Mitsubishi Lancer EVO VI-sal. Videós összefoglaló: Péntek: https://www.youtube.com/embed/_V3j63FHzW4 Szombat: https://www.youtube.com/embed/sRYANmE7LD4 A Miskolc Rally végeredménye: eredmeny A részletes eredményekért kattints erre a linkre! Egy kis hangélmény: https://www.youtube.com/embed/vhLLVG5jMwY Az Országos Rallye Bajnokság három hét szünetet követően, a Szombathely környéki murva pályákon folytatódik május 20-22. között.