Miskolc és környéke ad otthont április utolsó hétvégéjén az Országos Rallye Bajnokság második fordulójának. Akárcsak az első futamon Egerben, úgy a 22. Miskolc Rallye-ra is ellátogat az ORB mellett a Historic, a Rallye2 Bajnokság, valamint az ORC mezőnye is. A tavalyi évhez hasonlóan péntek-szombat lebonyolításban rendezik meg a versenyt, így vasárnap nemcsak a szurkolók, hanem a versenyzők is otthon tölthetik a május elsejét. Az elmúlt évekhez képest változás, hogy a hagyományosnak mondható salakmotor pályás prológ kikerült a programból. Pénteken délután, kora este a Felsőnyárád-Sajókaza és a Parasznya-Lyukóbánya pályák szerepelnek az útvonallapon. Az 5 és 5,7 kilométeres szakaszokon kétszer autózik a mezőny, a második körben pedig már a lámpasorok is felkerülnek majd a versenyautókra.

  Szombaton egy maratoni hosszúságú versenynapot teljesít majd az ORB mezőnye, hisz a 6,9 km-es Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt, a 18,2 km-es Garadna-Mályinka és a 18,3 km-es Sáta-Sáta szakaszokon összesen három alkalommal autóznak végig versenytempóban a pilóták és navigátoraik. Érdekesség, hogy a szombati 130 gyorsasági kilométer csak 14-gyel kevesebb, mint az első forduló, az Eger Rallye összes szakaszának a hossza! A Miskolci Városház térre majd 12 órás száguldást követően, este nyolc előtt 10 perccel érkezik majd meg az első autó. A verseny egyértelmű esélyese, akárcsak Egerben, Herczig Norbert. Ha a skodás pilóta az egri második napi formáját hozza, akkor nem kérdés, ki lesz a győztes, de ha a hevesi futam első napjából indulunk ki, már nem ilyen egyértelmű a helyzet. Akkor Hadik András komolyan megszorongatta a címvédőt, amire most hazai pályán még komolyabb esélye lehet. És ha már hazai pálya, akkor okvetlenül az esélyesek között kell számon tartanunk a Miskolc Rallye 2013-as és 2014-es győztesét, Kazár Miklóst is. A fordos pilóták mellett ott van még Ifj. Tóth János, akinek a balul sikerült Eger Rallye után a lehető legtöbb pontra van szüksége, hogy eséllyel szálljon harcba a 8. abszolút bajnoki címéért. Janika egyébként 9 futamgyőzelmet számlál Miskolcon, a hétvége egyik nagy kérdése, hogy meglesz-e a tizedik diadal? Egerben egy sima dobogós helyezést bukott el egy defekt miatt Botka Dávid. Az Európa Bajnokságon vitézkedő pilóta Miskolctól kezdve Magyarországon is az R5-ös Citroen DS3-mal áll rajthoz, így a tradicionális borsodi pályákon a 31 éves pilóta is az abszolút elsőséget veszi célba. _MG_0874 Ha a győzelemért nem is, de a dobogós helyezésért mindenképp harcban lehetnek a mitsubishis pilóták, Spitzmüller Csaba, Ifj. Vincze Ferenc és még az N csoportos Lancerrel versenyző Balogh János is! Spici és Balogh a saját tudása mellett a hazai pálya előnyében bízhat, míg Vinczét a fiatalos lendület repítheti az élmezőnybe. A fent említett 8 pilóta mellett igazi sötét lóként ott van még Kovács Antal, aki abszolút harmadik volt Egerben, egészen addig, amíg az AC pumpa meg nem hibásodott az R5-ös Fiestában. Miskolcon összesen 52 első osztályú páros áll rajthoz, de a viszonylag kis létszámú mezőny ellenére a győzelemért hatalmas csata várható majd, komoly derbi lesz a szezon második aszfaltos futama! További információk a Miskolc-raliról ezen a linken.