Cáfol a Mitsubishi, szó sincs világvégéről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.28. 09.37

Hivatalos közleményben cáfolta a cég megszűnéséről, a vezetőség távozásáról szóló sajtóértesüléseket a Mitsubishi Motors.

Cáfol a Mitsubishi, szó sincs világvégéről

Lemond a cégvezetés, kivonul az autóiparból a Mitsubishi – ilyen hírek jelentek meg a héten a japán sajtóban, és ezeket az Automotive News Europe közvetítésével a Vezess is átvette, a kelleténél talán kapkodósabban. Mert aztán kiderült, hogy az egész pánikkeltés alaptalan volt: sem Tetsuro Aikawa ügyvezető igazgató, sem Osamu Masuko elnök-vezérigazgató nem tervezi, hogy lemondana, arról pedig, hogy a Mitsubishi beszüntetné az autógyártást, egyetlen tized másodpercig sem volt szó. „Az a feladatunk, hogy kivezessük a vállalatot ebből a helyzetből. A saját helyzetemről gondolkodni sem volt időm, minden erre vonatkozó állítás spekuláció” – nyilatkozta Aikawa-san. Ez persze sovány vigasz a cég részvényesei számára, hiszen a tőzsde rendkívül rosszul reagált a hírekre, a papírok értéke néhány nap alatt megfeleződött. A márka globális ügyfélkörét is érzékenyen érintették a hírek, Japánban ötven százalékkal visszaestek a megrendelések, Európában kétségbeesett ügyfelek telefonálgatnak, hogy akkor most mi lesz az autóikkal. A jelek szerint semmi, azaz hogy további értesítésig minden megy tovább a régi kerékvágásban, ugyanúgy, ahogy a Volkswagennél. Az autógyártó arról is tájékoztatta a sajtót, hogy pénzügyi helyzetük stabil (a tavalyi évben 1,8 százalékkal nőtt a profitjuk, a bevétel 4 százalékot emelkedett), egyelőre nem szorulnak banki támogatásra, noha ennek elvi lehetőségét nem vetették el. A tényekre szorítkozva, a 25 éven át tévesen megállapított gyári fogyasztási adatok miatt minden bizonnyal kárpótolni kényszerülnek a mintegy 625 ezer, érintett japán belpiaci vásárlót. Független becslések szerint ennek a kárpótlásnak az összege autónként és évenként elérheti a 200 000 jent (500 ezer Ft). Az ügylet összköltsége elérheti az egymilliárd dollárt. Cikkünket folyamatosan frissítjük.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.