Cáfol a Mitsubishi, szó sincs világvégéről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.28. 09.37

Hivatalos közleményben cáfolta a cég megszűnéséről, a vezetőség távozásáról szóló sajtóértesüléseket a Mitsubishi Motors.

Cáfol a Mitsubishi, szó sincs világvégéről

Lemond a cégvezetés, kivonul az autóiparból a Mitsubishi – ilyen hírek jelentek meg a héten a japán sajtóban, és ezeket az Automotive News Europe közvetítésével a Vezess is átvette, a kelleténél talán kapkodósabban. Mert aztán kiderült, hogy az egész pánikkeltés alaptalan volt: sem Tetsuro Aikawa ügyvezető igazgató, sem Osamu Masuko elnök-vezérigazgató nem tervezi, hogy lemondana, arról pedig, hogy a Mitsubishi beszüntetné az autógyártást, egyetlen tized másodpercig sem volt szó. „Az a feladatunk, hogy kivezessük a vállalatot ebből a helyzetből. A saját helyzetemről gondolkodni sem volt időm, minden erre vonatkozó állítás spekuláció” – nyilatkozta Aikawa-san. Ez persze sovány vigasz a cég részvényesei számára, hiszen a tőzsde rendkívül rosszul reagált a hírekre, a papírok értéke néhány nap alatt megfeleződött. A márka globális ügyfélkörét is érzékenyen érintették a hírek, Japánban ötven százalékkal visszaestek a megrendelések, Európában kétségbeesett ügyfelek telefonálgatnak, hogy akkor most mi lesz az autóikkal. A jelek szerint semmi, azaz hogy további értesítésig minden megy tovább a régi kerékvágásban, ugyanúgy, ahogy a Volkswagennél. Az autógyártó arról is tájékoztatta a sajtót, hogy pénzügyi helyzetük stabil (a tavalyi évben 1,8 százalékkal nőtt a profitjuk, a bevétel 4 százalékot emelkedett), egyelőre nem szorulnak banki támogatásra, noha ennek elvi lehetőségét nem vetették el. A tényekre szorítkozva, a 25 éven át tévesen megállapított gyári fogyasztási adatok miatt minden bizonnyal kárpótolni kényszerülnek a mintegy 625 ezer, érintett japán belpiaci vásárlót. Független becslések szerint ennek a kárpótlásnak az összege autónként és évenként elérheti a 200 000 jent (500 ezer Ft). Az ügylet összköltsége elérheti az egymilliárd dollárt. Cikkünket folyamatosan frissítjük.

Kommentek

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.