Na, hol indul be hamarosan a hidrogén alapú közlekedés Közép-Európában?

H2-konferencia Varsóban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.27. 16.00

Egyelőre csak tapogatózó teszteket végeztek, de még az évtized vége előtt útjára indulhat Lengyelországban a hidrogén üzemű közlekedés.

Na, hol indul be hamarosan a hidrogén alapú közlekedés Közép-Európában?

A páneurópai hidrogéntöltő infrastruktúra kiépítéséért felelős HIT-2-Corridors projekt lengyelországi gazdái, a Lengyel Közlekedési Intézet (Instytut Transportu Samochodowego, ITS) konferenciát rendezett a hidrogén alapú közlekedés megvalósíthatóságáról, és ebből az apropóból meghívta az országba az európai piacokon elérhető két üzemanyagcellás gépkocsit, a Hyundai ix35 Fuel Cell szabadidőjárművet és a Toyota Mirai szedánt.

Hidrogént iszik, vizet emittál

A HIT-2-Corridors projekt célja kialakítani egy olyan, egész Európán végig húzódó folyosót, amelyen fennakadás nélkül végighaladhatnak a hidrogén üzemű járművek. A maga részéről Lengyelország ígéretet tett arra, hogy két éven belül létrehozzák az első telepített hidrogén-töltőállomásokat, és megkezdődhet a H2-üzemű járművek kereskedelmi bevezetése. Ehhez képest a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesülettől kapott tájékoztatás szerint a Nemzeti Energiastratégia 2030 csupán utalás szintjén beszél a hidrogénes technológiák különböző (így közlekedési) célú meghonosításáról, de konkrét, ismert tervek nincsenek a kormányzat asztalán. Hát így.
Üzemanyagcella ITS

Münchenben idén nyártól bárki kipróbálhatja a hidrogén üzemű SUV-ot

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.