Volkswagen T-Prime: digitális hibrid óriás

Volkswagen T-Prime Concept GTE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.26. 06.00

Plug-in hibrid hajtással, ívelt gigakijelzővel lép színre a Volkswagen legfrissebb szabadidőautó-tanulmánya.

Volkswagen T-Prime: digitális hibrid óriás

Alighanem a Volkswagen is érzi, hogy kezdi túltolni hamarosan érkező, felső kategóriás szabadidőjárművének előtanulmányait, ezért hogy ne unjunk rá/zavarodjunk bele a rengeteg SUV-koncepcióba, minden alkalommal előrukkol valami új részlettel. A T-Prime Concept GTE esetében a kezelőfelületet forradalmasította a Volkswagen. A konszern egyre több szériamodelljéhez rendelhető, konfigurálható, digitális műszerfal ezúttal statiszta szerepet játszik, a sztár a 15 colos, ívelt központi kijelző, amelyet a műszeregységgel közös üvegpanel borít.

  Ez többszörösen világújdonság, állítja a cég, hozzátéve, hogy a gombok hiánya ösztönösebbé, örömtelibbé teszi az autó működtetését. Ezt nem tudjuk (nem hisszük), amíg nem próbáltuk, de tény, hogy itt aztán nincsenek fizikai kezelőszervek (kivéve a bajuszkapcsolókat, illetve a váltót vezérlő, krómozott kontrollert), minden érintéssel, kézmozdulattal, szóbeli paranccsal vezérelhető. Még a kormányon elhelyezett kezelők is érintésérzékeny felületek. A hajtás magától értetődően elektromos, ha nem is kizárólagosan: a 381 lóerős hibrid hajtáslánc elektromos komponensét nagy kapacitású, 14,1 kWh-s akkumulátor táplálja. A villanymotort a nyolcfokozatú automata váltó és a kétliteres, négyhengeres blokk közé építették be, így a négykerék-hajtás nem a manapság szokásos elektromos rendszerű, ellenben akár több mint 700 Nm nyomatékkal kell megbirkóznia.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,7 liter/100 km, vagy nyolc liter, ha nem feltöltött akkuval indultunk útnak. A Li-ion akkumulátor szabványos háztartási hálózatról nyolc, gyorstöltővel 2,5 óra alatt hozható formába, ilyenkor akár 50 kilométeren át egyedül is képes gondoskodni a nagy autó mozgatásáról. Az autó műszaki alapját a konszern hosszában beépített orrmotoros MLB platformja adja, amely az Audi Q7 alá is dolgozik. A teljes hosszúság 5069 mm, ami pontosan egy centivel hosszabb az első generációs Phaetonnál. Széltében két méter, magasságában 1,708 a tanulmány, ehhez képest a tervezők eléggé pazarlóan bántak a belső térrel: hátul mindössze ketten utazhatnak. Volkswagen T-Prime Concept GTE Hátul a meghosszabbított padlókonzolba integrált, 9,6 colos monitor szolgálja ki az utasokat, innen állíthatók be a klíma vagy az ülések paraméterei. Szórakoztatásukról az üléstámlákra pattintható táblaszámítógépek gondoskodnak. A VW tanulmányát Kínában mutatták be, és ha másban nem is, a beltérben felhasznált anyagok terén mutat némi keleti beütést az autó. Az öt alapelem (víz, föld, fa, fém, tűz) mindegyikét meg tudjuk feleltetni az autó valamely részletének: a víz a különleges kék fényezésben és a műszerfal színében, a föld az Alcantara kárpitokon, a fa és a fém a különböző burkolatokon köszön vissza, míg a tűz a bőr üléskárpit varrásában jelenik meg. Volkswagen T-Prime Concept GTE  

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.