Volkswagen T-Prime: digitális hibrid óriás

Volkswagen T-Prime Concept GTE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.26. 06.00

Plug-in hibrid hajtással, ívelt gigakijelzővel lép színre a Volkswagen legfrissebb szabadidőautó-tanulmánya.

Volkswagen T-Prime: digitális hibrid óriás

Alighanem a Volkswagen is érzi, hogy kezdi túltolni hamarosan érkező, felső kategóriás szabadidőjárművének előtanulmányait, ezért hogy ne unjunk rá/zavarodjunk bele a rengeteg SUV-koncepcióba, minden alkalommal előrukkol valami új részlettel. A T-Prime Concept GTE esetében a kezelőfelületet forradalmasította a Volkswagen. A konszern egyre több szériamodelljéhez rendelhető, konfigurálható, digitális műszerfal ezúttal statiszta szerepet játszik, a sztár a 15 colos, ívelt központi kijelző, amelyet a műszeregységgel közös üvegpanel borít.

  Ez többszörösen világújdonság, állítja a cég, hozzátéve, hogy a gombok hiánya ösztönösebbé, örömtelibbé teszi az autó működtetését. Ezt nem tudjuk (nem hisszük), amíg nem próbáltuk, de tény, hogy itt aztán nincsenek fizikai kezelőszervek (kivéve a bajuszkapcsolókat, illetve a váltót vezérlő, krómozott kontrollert), minden érintéssel, kézmozdulattal, szóbeli paranccsal vezérelhető. Még a kormányon elhelyezett kezelők is érintésérzékeny felületek. A hajtás magától értetődően elektromos, ha nem is kizárólagosan: a 381 lóerős hibrid hajtáslánc elektromos komponensét nagy kapacitású, 14,1 kWh-s akkumulátor táplálja. A villanymotort a nyolcfokozatú automata váltó és a kétliteres, négyhengeres blokk közé építették be, így a négykerék-hajtás nem a manapság szokásos elektromos rendszerű, ellenben akár több mint 700 Nm nyomatékkal kell megbirkóznia.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,7 liter/100 km, vagy nyolc liter, ha nem feltöltött akkuval indultunk útnak. A Li-ion akkumulátor szabványos háztartási hálózatról nyolc, gyorstöltővel 2,5 óra alatt hozható formába, ilyenkor akár 50 kilométeren át egyedül is képes gondoskodni a nagy autó mozgatásáról. Az autó műszaki alapját a konszern hosszában beépített orrmotoros MLB platformja adja, amely az Audi Q7 alá is dolgozik. A teljes hosszúság 5069 mm, ami pontosan egy centivel hosszabb az első generációs Phaetonnál. Széltében két méter, magasságában 1,708 a tanulmány, ehhez képest a tervezők eléggé pazarlóan bántak a belső térrel: hátul mindössze ketten utazhatnak. Volkswagen T-Prime Concept GTE Hátul a meghosszabbított padlókonzolba integrált, 9,6 colos monitor szolgálja ki az utasokat, innen állíthatók be a klíma vagy az ülések paraméterei. Szórakoztatásukról az üléstámlákra pattintható táblaszámítógépek gondoskodnak. A VW tanulmányát Kínában mutatták be, és ha másban nem is, a beltérben felhasznált anyagok terén mutat némi keleti beütést az autó. Az öt alapelem (víz, föld, fa, fém, tűz) mindegyikét meg tudjuk feleltetni az autó valamely részletének: a víz a különleges kék fényezésben és a műszerfal színében, a föld az Alcantara kárpitokon, a fa és a fém a különböző burkolatokon köszön vissza, míg a tűz a bőr üléskárpit varrásában jelenik meg. Volkswagen T-Prime Concept GTE  

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.