Alighanem a Volkswagen is érzi, hogy kezdi túltolni hamarosan érkező, felső kategóriás szabadidőjárművének előtanulmányait, ezért hogy ne unjunk rá/zavarodjunk bele a rengeteg SUV-koncepcióba, minden alkalommal előrukkol valami új részlettel. A T-Prime Concept GTE esetében a kezelőfelületet forradalmasította a Volkswagen. A konszern egyre több szériamodelljéhez rendelhető, konfigurálható, digitális műszerfal ezúttal statiszta szerepet játszik, a sztár a 15 colos, ívelt központi kijelző, amelyet a műszeregységgel közös üvegpanel borít.

  Ez többszörösen világújdonság, állítja a cég, hozzátéve, hogy a gombok hiánya ösztönösebbé, örömtelibbé teszi az autó működtetését. Ezt nem tudjuk (nem hisszük), amíg nem próbáltuk, de tény, hogy itt aztán nincsenek fizikai kezelőszervek (kivéve a bajuszkapcsolókat, illetve a váltót vezérlő, krómozott kontrollert), minden érintéssel, kézmozdulattal, szóbeli paranccsal vezérelhető. Még a kormányon elhelyezett kezelők is érintésérzékeny felületek. A hajtás magától értetődően elektromos, ha nem is kizárólagosan: a 381 lóerős hibrid hajtáslánc elektromos komponensét nagy kapacitású, 14,1 kWh-s akkumulátor táplálja. A villanymotort a nyolcfokozatú automata váltó és a kétliteres, négyhengeres blokk közé építették be, így a négykerék-hajtás nem a manapság szokásos elektromos rendszerű, ellenben akár több mint 700 Nm nyomatékkal kell megbirkóznia.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,7 liter/100 km, vagy nyolc liter, ha nem feltöltött akkuval indultunk útnak. A Li-ion akkumulátor szabványos háztartási hálózatról nyolc, gyorstöltővel 2,5 óra alatt hozható formába, ilyenkor akár 50 kilométeren át egyedül is képes gondoskodni a nagy autó mozgatásáról. Az autó műszaki alapját a konszern hosszában beépített orrmotoros MLB platformja adja, amely az Audi Q7 alá is dolgozik. A teljes hosszúság 5069 mm, ami pontosan egy centivel hosszabb az első generációs Phaetonnál. Széltében két méter, magasságában 1,708 a tanulmány, ehhez képest a tervezők eléggé pazarlóan bántak a belső térrel: hátul mindössze ketten utazhatnak. Volkswagen T-Prime Concept GTE Hátul a meghosszabbított padlókonzolba integrált, 9,6 colos monitor szolgálja ki az utasokat, innen állíthatók be a klíma vagy az ülések paraméterei. Szórakoztatásukról az üléstámlákra pattintható táblaszámítógépek gondoskodnak. A VW tanulmányát Kínában mutatták be, és ha másban nem is, a beltérben felhasznált anyagok terén mutat némi keleti beütést az autó. Az öt alapelem (víz, föld, fa, fém, tűz) mindegyikét meg tudjuk feleltetni az autó valamely részletének: a víz a különleges kék fényezésben és a műszerfal színében, a föld az Alcantara kárpitokon, a fa és a fém a különböző burkolatokon köszön vissza, míg a tűz a bőr üléskárpit varrásában jelenik meg. Volkswagen T-Prime Concept GTE