Durva dolgokat művel a fával a Bentley

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.26. 14.01

A Bentley mesterembereinek kidagadt a művészi vénája: a Pekingi Autószalonon két autójukat is egyedülálló fabetétek teszik feledhetetlenné.

Kínálhatnak a vevőknek alumíniumot, karbonlemezt vagy akár márványt, a fa mégiscsak mértékadó marad az autóipari dekorációk terén. Persze nem mindegy, hogy milyen fából van az a panel, mint ahogy az sem, hogy mit csinálnak ezzel a természetes anyaggal, mielőtt lakkréteg alá rejtik: a Bentley pekingi standjának látogatói pontosan tudják, miről beszélünk, nektek meg megmutatjuk most.

Bentley Bentayga by Mulliner

  Amíg a Rolls-Royce Cullinan meg nem érkezik, a Bentley Bentayga képviseli a luxus felülmúlhatatlan csúcsát a szabadidőjárművek között. A csúcs persze csak akkor marad csúcs, ha egyre magasabbra emeljük a lécet, mint mondjuk most. Az egyetlen példányban megálmodott és elkészített Bentayga by Mulliner a gyár kézműves gurujainak a kézügyességét dicséri. A tízféle fából készült, harminc különálló elemből összeállított intarzia azt a szubtrópusi rengeteget hivatott megjeleníteni, amely a Bentayga nevét ihlette – hogy tetszik-e vagy sem, egyéni ízlés dolga, de tény, hogy a légzsák nyitása után már soha nem lesz ugyanolyan ez az autó.

Mulsanne Extended Wheelbase First Edition

Bentley Mulsanne First Edition Olyan is van persze, hogy az embernek nem kell különlegeset alkotnia ahhoz, hogy kapkodjanak a munkájáért: elég, ha megfelelően ritka nyersanyagot választ. Ez történt a mindössze ötven darabban készülő Mulsanne Extended Wheelbase First Edition, pontosabban annak néhány szerencsés példánya esetében. A Bentley-nek egy zártkörű árverésen sikerült megszereznie egy 350 éves angol diófa egy darabját. A fáért állítólag kimondhatatlanul sok pénzt fizettek, az aukciós ház csupán annyit közölt, hogy az összeg világrekord volt a maga nemében – becsülje hát meg magát az a maroknyi vásárló, akinek ebből a nemes, pótolhatatlan anyagból készült az az asztalka, amelynek méretre vágott rekeszei színezüst tükröt, hajkefét és fésűt rejtenek, mintha Csipkerózsika-álomban lennénk. Bentley Mulsanne First Edition (1) A többi First Edition-ügyfél mezei kőrisfa asztalkával kell hogy beérje; az exkluzivitás égető hiányát nyilván komoly árkülönbséggel enyhíti a Bentley.

Kommentek

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.