A német közlekedési felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt (KB) a lap értesülése szerint a dízelmotorok vezérlőegységét vizsgálja, amely állítólag 22 perc üzemidő után le tudja állítani a kipufogógáz-tisztítást. A tesztpadokon 20 percig tart egy-egy bemérés. A Fiat-motorokat médiaértesülések szerint a Bosch “dobta fel”. A német autóipari alkatrész- és berendezésbeszállító vállalat ugyanis a közlekedési felügyelettől kérte annak megállapítását, hogy megfelel-e a szabályoknak a Fiat motorvezérlő szoftverének az alkalmazása. Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter a Süddeutsche Zeitung értesülése szerint az ügyben magához rendelte beszámolóra a Bosch és a Fiat képviselőit. A Bosch a lap beszámolója szerint együttműködéséről biztosította a hatóságokat. A Fiat szóvivője viszont a Bild am Sonntag megkeresésére nem kommentálta az értesülést. A Deutsche Umwelthilfe (DUH) március közepén jelezte, hogy saját méréseiben a károsanyag-tisztítás leállítására utaló jeleket észlelt számos autógyár modelljeinél.