400 lóerős a vadonatúj Audi TT RS

Fix hátsó szárny, 3,7 mp százra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.25. 13.56

Friss fejlesztésű motorral és egyéb újdonságokkal lépett színre minden idők legütősebb Audi TT csúcsmodellje.

Friss fejlesztésű, teljesen alumínium szerkezetű, soros öthengeres turbómotorral ugrik kategóriát, hogy az időközben megerősödött Porsche Cayman fejéről leüsse a koronát az Audi TT csúcsverziója, az új generációs TT RS. Az éveken át a világ legjobb motorjának kikiáltott, 2,5 literes, öthengeres blokk helyébe egy hasonló paraméterekkel rendelkező, ám teljesen új fejlesztésű erőforrás lépett. A nem egészen fél méter hosszú blokk 26 kilogrammal könnyebb elődjénél – ezt alumínium forgattyúház, üreges hajtókarok és egyéb finomságok alkalmazásával érték el.

A motor változatlan lökettérfogatból (2480 cm3) 17 százalékkal nagyobb teljesítményt, kerek 400 lóerőt csalogat elő, ami 161,3 LE/liter fajlagos teljesítménynek felel meg, miközben az olyan technológiák, mint az osztott hűtés, amely az üzemi hőmérséklet eléréséig nem keringeti a hűtőfolyadékot a hengerfejben, csökkentik a súrlódást és a fogyasztást. 

A forgatónyomatéki csúcs 480 Nm, ami 1700/perctől egészen 5850-ig rendelkezésre áll, így a kupé 3,7, a roadster 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A végsebességet külön kérésre 250 helyett 280 km/órában maximálják. A motor élményéhez a csappantyúval szabályozható hangzás is hozzájárul, kipufogóból kétfélét kínál a gyár.

A forgatónyomatéki csúcs 480 Nm, ami 1700/perctől egészen 5850-ig rendelkezésre áll, így a kupé 3,7, a roadster 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A végsebességet külön kérésre 250 helyett 280 km/órában maximálják. A motor élményéhez a csappantyúval szabályozható hangzás is hozzájárul, kipufogóból kétfélét kínál a gyár.

Váltóból viszont csak egyet: a hétfokozatú S-Tronic duplakuplungos egység könnyebb, áttételi tartománya szélesebb (rövidebb alsó és hosszabb felső fokozatok), az álló helyzeti indulást rajtautomatika segíti.

Váltóból viszont csak egyet: a hétfokozatú S-Tronic duplakuplungos egység könnyebb, áttételi tartománya szélesebb (rövidebb alsó és hosszabb felső fokozatok), az álló helyzeti indulást rajtautomatika segíti.

Az összkerékhajtás vezérlése is megújult, nagy sebességnél hátsókerék-hajtásúként kanyarodik az autó, megelőzve az alulkormányozottságot, és most első ízben az adaptív üzemmódváltó rendszer hatálya alá rendelték a quattro hajtást, így különböző helyzetekben eltérően viselkedik a rendszer.

Az összkerékhajtás vezérlése is megújult, nagy sebességnél hátsókerék-hajtásúként kanyarodik az autó, megelőzve az alulkormányozottságot, és most első ízben az adaptív üzemmódváltó rendszer hatálya alá rendelték a quattro hajtást, így különböző helyzetekben eltérően viselkedik a rendszer.

A futómű hangolásában és geomeriájában is megváltozott, a hasmagasság 10 mm-rel alacsonyabb, a rugók és lengéscsillapítók keményebbek, a kormánymű pedig progresszív.

A futómű hangolásában és geomeriájában is megváltozott, a hasmagasság 10 mm-rel alacsonyabb, a rugók és lengéscsillapítók keményebbek, a kormánymű pedig progresszív.

Az alap kerékméret 19 colos, a 20-as felnik rajzolatához a versenypályáról merített ihletet az Audi.

Az alap kerékméret 19 colos, a 20-as felnik rajzolatához a versenypályáról merített ihletet az Audi.

Külön figyelmet érdemelnek a fékek: elöl 370, hátul 310 mm-es acél tárcsákat alkalmaztak. Előbbieket nyolcdugattyús nyereg szorongatja, de ha kérjük, karbon-kerámia tárcsákra is cserélhetők.

Külön figyelmet érdemelnek a fékek: elöl 370, hátul 310 mm-es acél tárcsákat alkalmaztak. Előbbieket nyolcdugattyús nyereg szorongatja, de ha kérjük, karbon-kerámia tárcsákra is cserélhetők.

A többi változás szinte mellékes: a hátsó lámpákban organikus diódák (OLED) világítanak, amelyek rendkívül jól szabályozhatók, lencse és reflektor nélkül is kiválóan világítanak, így energia- és helytakarékosak. Az Audi külön fénybalettet programozott a lámpákhoz, amelyen felkapcsolásakor szegmensenként fut végig a fény.

A többi változás szinte mellékes: a hátsó lámpákban organikus diódák (OLED) világítanak, amelyek rendkívül jól szabályozhatók, lencse és reflektor nélkül is kiválóan világítanak, így energia- és helytakarékosak. Az Audi külön fénybalettet programozott a lámpákhoz, amelyen felkapcsolásakor szegmensenként fut végig a fény.

Az aerodinamikát leszorítóerőre, nem pedig kedvező légellenállásra optimalizálták: a fix hátsó szárny (opcióként motorosan nyitható is kérhető) alatt masszív diffúzor tereli a légáramlatokat.

Az aerodinamikát leszorítóerőre, nem pedig kedvező légellenállásra optimalizálták: a fix hátsó szárny (opcióként motorosan nyitható is kérhető) alatt masszív diffúzor tereli a légáramlatokat.

Az utastérben egyedi sportülések, szénszálas vagy alumínium betétek, különböző bőrkárpit-variációk várják az utasokat.

Az utastérben egyedi sportülések, szénszálas vagy alumínium betétek, különböző bőrkárpit-variációk várják az utasokat.

A sportkormányon kapott helyet a motorindító gomb, valamint az üzemmódváltó kapcsoló.

A sportkormányon kapott helyet a motorindító gomb, valamint az üzemmódváltó kapcsoló. A digitális műszerfal eltérő sémák szerint jelenít meg információkat, a légbeömlő rostélyok egyediek.

 

Kommentek

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.