400 lóerős a vadonatúj Audi TT RS

Fix hátsó szárny, 3,7 mp százra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.25. 13.56

Friss fejlesztésű motorral és egyéb újdonságokkal lépett színre minden idők legütősebb Audi TT csúcsmodellje.

Friss fejlesztésű, teljesen alumínium szerkezetű, soros öthengeres turbómotorral ugrik kategóriát, hogy az időközben megerősödött Porsche Cayman fejéről leüsse a koronát az Audi TT csúcsverziója, az új generációs TT RS. Az éveken át a világ legjobb motorjának kikiáltott, 2,5 literes, öthengeres blokk helyébe egy hasonló paraméterekkel rendelkező, ám teljesen új fejlesztésű erőforrás lépett. A nem egészen fél méter hosszú blokk 26 kilogrammal könnyebb elődjénél – ezt alumínium forgattyúház, üreges hajtókarok és egyéb finomságok alkalmazásával érték el.

A motor változatlan lökettérfogatból (2480 cm3) 17 százalékkal nagyobb teljesítményt, kerek 400 lóerőt csalogat elő, ami 161,3 LE/liter fajlagos teljesítménynek felel meg, miközben az olyan technológiák, mint az osztott hűtés, amely az üzemi hőmérséklet eléréséig nem keringeti a hűtőfolyadékot a hengerfejben, csökkentik a súrlódást és a fogyasztást. 

A forgatónyomatéki csúcs 480 Nm, ami 1700/perctől egészen 5850-ig rendelkezésre áll, így a kupé 3,7, a roadster 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A végsebességet külön kérésre 250 helyett 280 km/órában maximálják. A motor élményéhez a csappantyúval szabályozható hangzás is hozzájárul, kipufogóból kétfélét kínál a gyár.

A forgatónyomatéki csúcs 480 Nm, ami 1700/perctől egészen 5850-ig rendelkezésre áll, így a kupé 3,7, a roadster 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A végsebességet külön kérésre 250 helyett 280 km/órában maximálják. A motor élményéhez a csappantyúval szabályozható hangzás is hozzájárul, kipufogóból kétfélét kínál a gyár.

Váltóból viszont csak egyet: a hétfokozatú S-Tronic duplakuplungos egység könnyebb, áttételi tartománya szélesebb (rövidebb alsó és hosszabb felső fokozatok), az álló helyzeti indulást rajtautomatika segíti.

Váltóból viszont csak egyet: a hétfokozatú S-Tronic duplakuplungos egység könnyebb, áttételi tartománya szélesebb (rövidebb alsó és hosszabb felső fokozatok), az álló helyzeti indulást rajtautomatika segíti.

Az összkerékhajtás vezérlése is megújult, nagy sebességnél hátsókerék-hajtásúként kanyarodik az autó, megelőzve az alulkormányozottságot, és most első ízben az adaptív üzemmódváltó rendszer hatálya alá rendelték a quattro hajtást, így különböző helyzetekben eltérően viselkedik a rendszer.

Az összkerékhajtás vezérlése is megújult, nagy sebességnél hátsókerék-hajtásúként kanyarodik az autó, megelőzve az alulkormányozottságot, és most első ízben az adaptív üzemmódváltó rendszer hatálya alá rendelték a quattro hajtást, így különböző helyzetekben eltérően viselkedik a rendszer.

A futómű hangolásában és geomeriájában is megváltozott, a hasmagasság 10 mm-rel alacsonyabb, a rugók és lengéscsillapítók keményebbek, a kormánymű pedig progresszív.

A futómű hangolásában és geomeriájában is megváltozott, a hasmagasság 10 mm-rel alacsonyabb, a rugók és lengéscsillapítók keményebbek, a kormánymű pedig progresszív.

Az alap kerékméret 19 colos, a 20-as felnik rajzolatához a versenypályáról merített ihletet az Audi.

Az alap kerékméret 19 colos, a 20-as felnik rajzolatához a versenypályáról merített ihletet az Audi.

Külön figyelmet érdemelnek a fékek: elöl 370, hátul 310 mm-es acél tárcsákat alkalmaztak. Előbbieket nyolcdugattyús nyereg szorongatja, de ha kérjük, karbon-kerámia tárcsákra is cserélhetők.

Külön figyelmet érdemelnek a fékek: elöl 370, hátul 310 mm-es acél tárcsákat alkalmaztak. Előbbieket nyolcdugattyús nyereg szorongatja, de ha kérjük, karbon-kerámia tárcsákra is cserélhetők.

A többi változás szinte mellékes: a hátsó lámpákban organikus diódák (OLED) világítanak, amelyek rendkívül jól szabályozhatók, lencse és reflektor nélkül is kiválóan világítanak, így energia- és helytakarékosak. Az Audi külön fénybalettet programozott a lámpákhoz, amelyen felkapcsolásakor szegmensenként fut végig a fény.

A többi változás szinte mellékes: a hátsó lámpákban organikus diódák (OLED) világítanak, amelyek rendkívül jól szabályozhatók, lencse és reflektor nélkül is kiválóan világítanak, így energia- és helytakarékosak. Az Audi külön fénybalettet programozott a lámpákhoz, amelyen felkapcsolásakor szegmensenként fut végig a fény.

Az aerodinamikát leszorítóerőre, nem pedig kedvező légellenállásra optimalizálták: a fix hátsó szárny (opcióként motorosan nyitható is kérhető) alatt masszív diffúzor tereli a légáramlatokat.

Az aerodinamikát leszorítóerőre, nem pedig kedvező légellenállásra optimalizálták: a fix hátsó szárny (opcióként motorosan nyitható is kérhető) alatt masszív diffúzor tereli a légáramlatokat.

Az utastérben egyedi sportülések, szénszálas vagy alumínium betétek, különböző bőrkárpit-variációk várják az utasokat.

Az utastérben egyedi sportülések, szénszálas vagy alumínium betétek, különböző bőrkárpit-variációk várják az utasokat.

A sportkormányon kapott helyet a motorindító gomb, valamint az üzemmódváltó kapcsoló.

A sportkormányon kapott helyet a motorindító gomb, valamint az üzemmódváltó kapcsoló. A digitális műszerfal eltérő sémák szerint jelenít meg információkat, a légbeömlő rostélyok egyediek.

 

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.