Nincs tömeg Michelisz Norbi és Ficza Ferenc hazai futamán, de fantasztikus a hangulat. Az eső szinte elállt, a metsző szél ellenére érdemes még elindulni. 14:15 és 17:15 a két WTCC-futam időpontja.

Közeledik a WTCC túrautó világbajnokság hungaroringi első futamának rajtja. Aki itt van, nagyrészt Michelisz Norbi és a világbajnoki sorozatban idén debütáló Ficza Ferenc miatt didereg a lelátókon. A közönség lelkes, ha Norbi garázsának ajtaja kinyílik, már akkor is olyan dudaszó sörpör végig, amit más pályákon nemigen hallani.
Michelisz Norbi siet. Mindjárt rajtol és amúgy is mindenki őt akarja

Michelisz Norbi siet. Mindjárt rajtol és amúgy is mindenki őt akarja

Nincs tömeg a zord időjárás miatt, a korrekt jegyárak ellenére. A komplett hétvégés belépő ára 6900 Ft. A büfékben sincsenek a Forma-1-et idéző, idegtépő árak. Egy vaslapon sült csirkemell pirított burgonyával és savanyúsággal 1790, a Sport szelet 250, a hotdog 690 forintba került. Nagy keletje van bármilyen meleg italnak, két deci forró tea 350 forintért kapható.

Kidobhatták az adatokat

Délelőtt a Yvan Müller, négyszeres túraautó-világbajnok arról beszélt, hogy a Citroën C-Élysée idei fejlesztéseivel körönként 1-2 tizedmásodpercet gyorsult, de a gyorsasági autósportban körönként egy tized az tíz körön egy egész másodperc. Az elmúlt két évben a sorozatot uraló C-Éysée fejlettségi szinten kicsik az előrelépési lehetőségek, de vannak tökéletesíthető részletek és talán ismét övék a legjobb autó a bajnokságban.

Brutálisan szélesek a WTCC autók. Épp futómű-állításon van José Maria Lopez Citroënje

Brutálisan szélesek a WTCC autók. Épp futómű-állításon van José Maria Lopez Citroënje

Nagy kérdés a versenyzőknek, hogy a hétvégén felgumizott felgumizott ideális íven menjenek-e vagy mellette. Alapesetben nedves úton a felkent gumi rettentően síkos, de Müller és Lopez szerint az ideális ív mellett tegnap még jobban csúszott a Hungaroring. Nagyon jó verseny ígérkezik, mert az eddog adatokkal nem tudnka mit kezdeni a csapatok, mivel a Hungaroring új aszfaltjával törölhetik a korábbi futamokon akár esőben akár száraz úton gyűjtött adatokat a kocsik beállításához.
Idén a Volvo gyári csapatával gazdagodott a mezőny

Idén a Volvo gyári csapatával gazdagodott a mezőny

A hullámok, hepehupák, amiket talán Norbi ismert a legjobban, idénre eltűntek az új aszfalttal. A nagyon friss borítás viszont olajat izzad, ami további meglepetéseket okozhat. Várjuk a versenyt! Az első világbajnoki futam negyed háromkor, a második negyed hatkor rajtol.