Michelisz: Nem mi vagyunk az esélyesek itthon

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.04.22. 09.00

A gyári Hondával versenyző Michelisz Norbert nem tartja esélyesnek magát a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi hétvégéje előtt.

Michelisz: Nem mi vagyunk az esélyesek itthon

A sorozat harmadik fordulóját felvezető budapesti sajtótájékoztatón a magyar pilóta kifejtette: jó érzés számára, hogy gyári csapatban szerepelhet, de sok időnek kell eltelnie ahhoz, hogy olyan otthonosan mozogjon új istállójában, mint korábban a Zengő Motorsportnál. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy minden munkatársa segíti a beilleszkedését. Michelisz az idénynyitó franciaországi állomás mindkét futamán harmadikként ért célba, múlt vasárnap, a szlovákiai versenyen pedig előbb hatodik, majd ötödik lett – de utóbbiból egy kizárás miatt végül negyedik hely lett. “Az első két hétvégén látszott, hogy képesek vagyunk tartani a lépést a Citroënekkel. A szlovákiai futamok nem úgy sikerültek, ahogyan szerettük volna, de mindent korrigálni tudunk a Hungaroringre. Mindenkire oda kell figyelnünk, mert nagyon kicsik a különbségek. A papírforma szerint nem mi leszünk a legfőbb esélyesek, de remélem, ezt a remek hangulat közepette kompenzálni tudjuk” – fogalmazott Michelisz. A Hungaroring felújított és közelmúltban átadott burkolatát a WTCC mezőnye avatja fel. “Mindannyiunknak újra kell tanulnunk a Hungaroringet, de a hazai pálya előnye számomra eddig is inkább a lelátókról érkezett” – jegyezte meg Michelisz. A Zengő Motorsport fiatal versenyzőjének, Ficza Ferencnek az autója kigyulladt az első szlovákiai futamon. Mint elmondta, a Honda javítása még mindig tart, de úgy tűnik, hogy a pénteki szabadedzésen ismét használhatja. A Citroën négyszeres világbajnoka, a francia Yvan Muller – aki összetettben egyelőre csak a hatodik helyen áll – elmondta: az első két hétvége nem sikerült túlságosan jól számára, ezért Mogyoródon mindenképpen győzni akar. A Lada színeiben egyre jobb teljesítményt nyújtó francia Hugo Valente felidézte, hogy életében először a Hungaroringen állhatott dobogóra a WTCC-ben, és bár 2014-es jó teljesítményét tavaly megismételte, idén az aszfaltcsík felújítása miatt teljesen más körülményekre számít. A mogyoródi versenyhétvégét az egész szezon egyik csúcspontjaként jellemezte, mert szerinte ilyen hangulat szinte sehol nem fogadja a pilótákat. Francois Ribeiro, a sorozatot szervező Eurosport Events vezetője úgy fogalmazott, hogy a szezon előtt bevezetett változások az eddigi két versenyhétvége tapasztalata alapján beváltak. Elmondása szerint mindenkinek tetszik a mogyoródi pálya új burkolata, amely “nagyon sima, nagyon csúszós, ezért biztosan látványos versenyeknek ad majd otthont”. A promóter elismeréssel szólt Zengő Zoltánról, a Zengő Motorsport vezetőjéről, amiért Michelisz Norbert távozása után is fiatal magyar pilótáknak ad lehetőséget. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kijelentette: a pálya történetének legkomolyabb felújítása áll mögöttük, aminek nagyon örülnek, de egyben jelezte, hogy új lelátókra és új épületekre is szükség lesz Mogyoródon. “Nagyon büszkék vagyunk a hat éve tartó, gyümölcsöző együttműködésre a WTCC-vel. Továbbra is az a célunk, hogy olyan sorozatok versenyeinek adjunk otthont, amelyekben magyar pilóták is szerepelnek, s ezzel bizonyítsuk, hogy nem csak Forma-1-es futamokat tudunk szervezni” – magyarázta Gyulay. A hétvégi WTCC-forduló keretében szombaton 16 órától rendezik az időmérő edzést, vasárnap pedig a két futamot 14.15-től, illetve 17.14-től.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.