Ekkorát még nem bukott a Volkswagen

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2016.04.22. 19.07

Történetének legnagyobb veszteségét szenvedte el tavaly a Volkswagen konszern a dízelbotrány költségei miatt – közölte pénteken a konszern a felügyelőbizottság ülését követően.

Ekkorát még nem bukott a Volkswagen

A Volkswagen 2015-ben 213 milliárd euró, az előző évinél 5,4 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 4,1 milliárd euró működési veszteséget szenvedett el a dízelbotrány pénzügyi következményeire elkülönített 16,2 milliárd eurós céltartalék miatt. A konszern nettó eredménye tavaly 1,6 milliárd euró veszteség lett, ami az eddigi legnagyobb a vállalat történetében.  Az előző évben, 2014-ben a Volkswagen 11 milliárd euró nyereséget ért el, működési eredménye pedig 12,7 milliárd euró volt. A Volkswagen a veszteség ellenére is 0,17 euró osztalékot fizet szavazati joggal nem rendelkező elsőbbségi részvényeire. Az osztalék 2014-ben 4,86 euró volt. A szavazati joggal rendelkező részvények 2015-ös osztaléka 0,11 euró lesz az előző évi 4,80 euró után. A dízelbotrány pénzügyi következményeire a 2015-ös mérlegben elkülönített 16,2 milliárd eurós céltartalék mellett a konszernnek további 200 millió euró többletköltsége keletkezett a tehergépjármű üzletágban is.  Legutóbb 1993-ban szenvedett el hasonló nagyságrendű veszteséget a Volkswagen, akkor 1,94 milliárd német márka, átszámítva mintegy egymilliárd euró volt a vesztesége. A hetvenes és nyolcvanas években is volt néhány veszteséges éve a Volkswagennek, de közel sem ekkora nagyságrendű.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.