Búcsú a mutatóktól

Digitális műszerfal Peugeot módra

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.04.20. 06.00

Négy éve mutatta be a Peugeot új műszerfal megoldását, az i-Cockpitot. Most itt az új (NEW) i-Cockpit, amely már teljesen digitális.

Négy évvel ezelőtt, az akkor új 208-assal mutatta be a Peugeot új műszerfalmegoldását, amit – kicsit talán az i-Phone-ok felé kacsintva – i-Cockpit névre keresztelt. Lényege volt a kisméretű kormány, a szokásosnál alacsonyabbra süllyesztett műszeregység, és mindenekelőtt a műszerfal közepén elhelyezett érintőképernyő – amelynek feltűnésével együtt szinte minden gomb eltűnt a műszerfalról. Ám a cél éppen ez volt, a gombok számának minimalizálása és lehetőleg minél több rendszer irányításának az érintőképernyőre való koncentrálásra. Az más kérdés, hogy ez talán túl jól is sikerült, sokan – köztük mi is itt a Vezessnél – kifogásoltuk, hogy így túl sok lépés kell egy-egy apróbb módosítás, például a fűtés, vagy a hűtés hőmérsékletének megváltoztatásához.

Nyolc hüvelyk átlójú érintőképernyő a puha bevonatú műszerfal tetején - úgy mint az előző i-Cockpit esetén. Újdonság viszont a zongorabillentyűkhöz hasonlóan elhelyezett gombok sora, amivel a legfontosabb funkciók közvetlenül is elérhetők

Kritikánk a jelek szerint célba talált, mert az idén ősszel, az új 3008-assal bemutatkozó NEW, vagyis új névre hallgató i-Cockpit egyik lényeges újdonsága, hogy a fő funkciók, így a rádió, a klíma, az autó egyéb beállításai, az internetelérés, illetve a mobilkapcsolat közvetlen gombot kaptak. Így például ha rádiót hallgatunk éppen, de változtatni szeretnénk a hőmérséklet-beállításon, elég csak a klíma gombját megnyomnunk, és máris megtehetjük a szükséges módosításokat. A véleményem szerint ízléses és egyértelmű gombokat azonban nem az érintőképernyő mellé, hanem a kormánytól jobbra a műszerfalra tették, ami jó azért, mert közel vannak, viszont az nem annyira jó, hogy a megfelelő gomb megtalálása odanézést igényel, miközben valójában az érintőképernyőt szeretnénk nézni, hiszen a további beállításokat is azon tehetjük meg. Ám ez csak kötözködés, hogy valójában hogyan működik, majd teszteléskor alaposan leellenőrizzük.
Több 12 hüvelyknél az új digitális műszeregység legnagyobb mérete. A műszeregység teljesen személyre szabható, itt a sebesség- és a fordulatszámmérő csak egy-egy tárcsa a kijelző szélén, mert a fő helyet a 3D-s navigáció foglalja el

Több 12 hüvelyknél az új digitális műszeregység legnagyobb mérete. A műszeregység teljesen személyre szabható, itt a sebesség- és a fordulatszámmérő csak egy-egy tárcsa a kijelző szélén, mert a fő helyet a 3D-s navigáció foglalja el

Míg a gombsor megjelenése egy korábban elkövetett hiba korrigálásának is felfogható, az igazi újdonság, hogy az új i-Cockpit műszerblokkja immár nem analóg, hanem teljesen digitális. Méghozzá nem is akárhogy! A 12,3 hüvelyk átlójú egység végre tudja azt, amit egy ilyen szerkezettől elvárhatunk: sokféleképpen konfigurálható. A szokásos két nagy órás elrendezés mellett van navigáció-központú, sőt éjszakai (csak a legfontosabb adatokat feltüntető) és sportos beállítás is, de lehetséges egyedi beállítással is élni. Ha például valaki a hossz- és keresztirányú gyorsulásokra kíváncsi, azt is központi elemmé emelheti.
Kevesebb a gomb a kormányon is, de a legfontosabbak ott vannak

Kevesebb a gomb a kormányon is, de a legfontosabbak ott vannak

Az új műszeregység bevezetésével az autó egyéb beállítási lehetőségei is megsokszorozódtak. Többféle hangulat állítható be a hangulatvilágítás színe, erőssége, különböző hang- és szaghatások aktivizálásával. A teljes ellazulást masszázsülések könnyítik meg, míg az aktív vezetők az ellenkezőjét a Boost beállítással idézhetik elő. Természetesen van lehetőség kéz nélkül, csak hanggal utasítani az autót, üzeneteket felolvastatni, vagy éppen diktálni, és természetesen az internetkapcsolat sem kérdéses: a tulajdonos mobiljától függően Apple CarPlay, Android Auto, vagy Mirrorlink biztosítja az elérhetőséget és a szolgáltatásokat.
Szinte minden személyre szabható a hangulatvilágítás színétől, fényerejétől, a szag- és hanghatásokon keresztül egészen a kijelzőkön megjelenített információkig

Szinte minden személyre szabható a hangulatvilágítás színétől, fényerejétől, a szag- és hanghatásokon keresztül egészen a kijelzőkön megjelenített információkig

Egyelőre ennyit tudunk, többet majd a 3008-as őszi bemutatkozása után! (Az előrejelzések szerint az első képek a Peugeot új crossoveréről május második felében várhatók.)  

Kommentek

Rollerrel reformálnák meg a német közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.