Négy évvel ezelőtt, az akkor új 208-assal mutatta be a Peugeot új műszerfalmegoldását, amit – kicsit talán az i-Phone-ok felé kacsintva – i-Cockpit névre keresztelt. Lényege volt a kisméretű kormány, a szokásosnál alacsonyabbra süllyesztett műszeregység, és mindenekelőtt a műszerfal közepén elhelyezett érintőképernyő – amelynek feltűnésével együtt szinte minden gomb eltűnt a műszerfalról. Ám a cél éppen ez volt, a gombok számának minimalizálása és lehetőleg minél több rendszer irányításának az érintőképernyőre való koncentrálásra. Az más kérdés, hogy ez talán túl jól is sikerült, sokan – köztük mi is itt a Vezessnél – kifogásoltuk, hogy így túl sok lépés kell egy-egy apróbb módosítás, például a fűtés, vagy a hűtés hőmérsékletének megváltoztatásához.

Nyolc hüvelyk átlójú érintőképernyő a puha bevonatú műszerfal tetején - úgy mint az előző i-Cockpit esetén. Újdonság viszont a zongorabillentyűkhöz hasonlóan elhelyezett gombok sora, amivel a legfontosabb funkciók közvetlenül is elérhetők

Kritikánk a jelek szerint célba talált, mert az idén ősszel, az új 3008-assal bemutatkozó NEW, vagyis új névre hallgató i-Cockpit egyik lényeges újdonsága, hogy a fő funkciók, így a rádió, a klíma, az autó egyéb beállításai, az internetelérés, illetve a mobilkapcsolat közvetlen gombot kaptak. Így például ha rádiót hallgatunk éppen, de változtatni szeretnénk a hőmérséklet-beállításon, elég csak a klíma gombját megnyomnunk, és máris megtehetjük a szükséges módosításokat. A véleményem szerint ízléses és egyértelmű gombokat azonban nem az érintőképernyő mellé, hanem a kormánytól jobbra a műszerfalra tették, ami jó azért, mert közel vannak, viszont az nem annyira jó, hogy a megfelelő gomb megtalálása odanézést igényel, miközben valójában az érintőképernyőt szeretnénk nézni, hiszen a további beállításokat is azon tehetjük meg. Ám ez csak kötözködés, hogy valójában hogyan működik, majd teszteléskor alaposan leellenőrizzük.
Több 12 hüvelyknél az új digitális műszeregység legnagyobb mérete. A műszeregység teljesen személyre szabható, itt a sebesség- és a fordulatszámmérő csak egy-egy tárcsa a kijelző szélén, mert a fő helyet a 3D-s navigáció foglalja el

Több 12 hüvelyknél az új digitális műszeregység legnagyobb mérete. A műszeregység teljesen személyre szabható, itt a sebesség- és a fordulatszámmérő csak egy-egy tárcsa a kijelző szélén, mert a fő helyet a 3D-s navigáció foglalja el

Míg a gombsor megjelenése egy korábban elkövetett hiba korrigálásának is felfogható, az igazi újdonság, hogy az új i-Cockpit műszerblokkja immár nem analóg, hanem teljesen digitális. Méghozzá nem is akárhogy! A 12,3 hüvelyk átlójú egység végre tudja azt, amit egy ilyen szerkezettől elvárhatunk: sokféleképpen konfigurálható. A szokásos két nagy órás elrendezés mellett van navigáció-központú, sőt éjszakai (csak a legfontosabb adatokat feltüntető) és sportos beállítás is, de lehetséges egyedi beállítással is élni. Ha például valaki a hossz- és keresztirányú gyorsulásokra kíváncsi, azt is központi elemmé emelheti.
Kevesebb a gomb a kormányon is, de a legfontosabbak ott vannak

Kevesebb a gomb a kormányon is, de a legfontosabbak ott vannak

Az új műszeregység bevezetésével az autó egyéb beállítási lehetőségei is megsokszorozódtak. Többféle hangulat állítható be a hangulatvilágítás színe, erőssége, különböző hang- és szaghatások aktivizálásával. A teljes ellazulást masszázsülések könnyítik meg, míg az aktív vezetők az ellenkezőjét a Boost beállítással idézhetik elő. Természetesen van lehetőség kéz nélkül, csak hanggal utasítani az autót, üzeneteket felolvastatni, vagy éppen diktálni, és természetesen az internetkapcsolat sem kérdéses: a tulajdonos mobiljától függően Apple CarPlay, Android Auto, vagy Mirrorlink biztosítja az elérhetőséget és a szolgáltatásokat.
Szinte minden személyre szabható a hangulatvilágítás színétől, fényerejétől, a szag- és hanghatásokon keresztül egészen a kijelzőkön megjelenített információkig

Szinte minden személyre szabható a hangulatvilágítás színétől, fényerejétől, a szag- és hanghatásokon keresztül egészen a kijelzőkön megjelenített információkig

Egyelőre ennyit tudunk, többet majd a 3008-as őszi bemutatkozása után! (Az előrejelzések szerint az első képek a Peugeot új crossoveréről május második felében várhatók.)