Búcsú a mutatóktól

Digitális műszerfal Peugeot módra

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.04.20. 06.00

Négy éve mutatta be a Peugeot új műszerfal megoldását, az i-Cockpitot. Most itt az új (NEW) i-Cockpit, amely már teljesen digitális.

Négy évvel ezelőtt, az akkor új 208-assal mutatta be a Peugeot új műszerfalmegoldását, amit – kicsit talán az i-Phone-ok felé kacsintva – i-Cockpit névre keresztelt. Lényege volt a kisméretű kormány, a szokásosnál alacsonyabbra süllyesztett műszeregység, és mindenekelőtt a műszerfal közepén elhelyezett érintőképernyő – amelynek feltűnésével együtt szinte minden gomb eltűnt a műszerfalról. Ám a cél éppen ez volt, a gombok számának minimalizálása és lehetőleg minél több rendszer irányításának az érintőképernyőre való koncentrálásra. Az más kérdés, hogy ez talán túl jól is sikerült, sokan – köztük mi is itt a Vezessnél – kifogásoltuk, hogy így túl sok lépés kell egy-egy apróbb módosítás, például a fűtés, vagy a hűtés hőmérsékletének megváltoztatásához.

Nyolc hüvelyk átlójú érintőképernyő a puha bevonatú műszerfal tetején - úgy mint az előző i-Cockpit esetén. Újdonság viszont a zongorabillentyűkhöz hasonlóan elhelyezett gombok sora, amivel a legfontosabb funkciók közvetlenül is elérhetők

Kritikánk a jelek szerint célba talált, mert az idén ősszel, az új 3008-assal bemutatkozó NEW, vagyis új névre hallgató i-Cockpit egyik lényeges újdonsága, hogy a fő funkciók, így a rádió, a klíma, az autó egyéb beállításai, az internetelérés, illetve a mobilkapcsolat közvetlen gombot kaptak. Így például ha rádiót hallgatunk éppen, de változtatni szeretnénk a hőmérséklet-beállításon, elég csak a klíma gombját megnyomnunk, és máris megtehetjük a szükséges módosításokat. A véleményem szerint ízléses és egyértelmű gombokat azonban nem az érintőképernyő mellé, hanem a kormánytól jobbra a műszerfalra tették, ami jó azért, mert közel vannak, viszont az nem annyira jó, hogy a megfelelő gomb megtalálása odanézést igényel, miközben valójában az érintőképernyőt szeretnénk nézni, hiszen a további beállításokat is azon tehetjük meg. Ám ez csak kötözködés, hogy valójában hogyan működik, majd teszteléskor alaposan leellenőrizzük.
Több 12 hüvelyknél az új digitális műszeregység legnagyobb mérete. A műszeregység teljesen személyre szabható, itt a sebesség- és a fordulatszámmérő csak egy-egy tárcsa a kijelző szélén, mert a fő helyet a 3D-s navigáció foglalja el

Több 12 hüvelyknél az új digitális műszeregység legnagyobb mérete. A műszeregység teljesen személyre szabható, itt a sebesség- és a fordulatszámmérő csak egy-egy tárcsa a kijelző szélén, mert a fő helyet a 3D-s navigáció foglalja el

Míg a gombsor megjelenése egy korábban elkövetett hiba korrigálásának is felfogható, az igazi újdonság, hogy az új i-Cockpit műszerblokkja immár nem analóg, hanem teljesen digitális. Méghozzá nem is akárhogy! A 12,3 hüvelyk átlójú egység végre tudja azt, amit egy ilyen szerkezettől elvárhatunk: sokféleképpen konfigurálható. A szokásos két nagy órás elrendezés mellett van navigáció-központú, sőt éjszakai (csak a legfontosabb adatokat feltüntető) és sportos beállítás is, de lehetséges egyedi beállítással is élni. Ha például valaki a hossz- és keresztirányú gyorsulásokra kíváncsi, azt is központi elemmé emelheti.
Kevesebb a gomb a kormányon is, de a legfontosabbak ott vannak

Kevesebb a gomb a kormányon is, de a legfontosabbak ott vannak

Az új műszeregység bevezetésével az autó egyéb beállítási lehetőségei is megsokszorozódtak. Többféle hangulat állítható be a hangulatvilágítás színe, erőssége, különböző hang- és szaghatások aktivizálásával. A teljes ellazulást masszázsülések könnyítik meg, míg az aktív vezetők az ellenkezőjét a Boost beállítással idézhetik elő. Természetesen van lehetőség kéz nélkül, csak hanggal utasítani az autót, üzeneteket felolvastatni, vagy éppen diktálni, és természetesen az internetkapcsolat sem kérdéses: a tulajdonos mobiljától függően Apple CarPlay, Android Auto, vagy Mirrorlink biztosítja az elérhetőséget és a szolgáltatásokat.
Szinte minden személyre szabható a hangulatvilágítás színétől, fényerejétől, a szag- és hanghatásokon keresztül egészen a kijelzőkön megjelenített információkig

Szinte minden személyre szabható a hangulatvilágítás színétől, fényerejétől, a szag- és hanghatásokon keresztül egészen a kijelzőkön megjelenített információkig

Egyelőre ennyit tudunk, többet majd a 3008-as őszi bemutatkozása után! (Az előrejelzések szerint az első képek a Peugeot új crossoveréről május második felében várhatók.)  

Kommentek

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.