Autót lízingelnél? Segítünk az eligazodásban!

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.04.20. 08.17

A nagyobb vállalatok az autóbeszerzések során jellemzően új autókat vásárolnak, azonban a kis- és középvállalkozások esetében jó alternatívát jelentenek a minőségi használt autók is. A leggyakoribb használt autós finanszírozási formákat gyűjtöttük össze.

Autót lízingelnél? Segítünk az eligazodásban!

Az országos márkakereskedői hálózattal rendelkező Das WeltAuto telephelyein az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a céges vevők száma: míg korábban a magánvásárlók voltak többségben, az elmúlt évben már ötven százalékra emelkedett a vállalatok aránya. Ezzel persze az újautós statisztikát még közel sem érte el a használtautós terület, hiszen ott márkánként eltérő arányban a vásárlók akár 80-90 százalékát teszik ki cégek. A szakértők e tendencia alapvető okát a finanszírozási lehetőségek megváltozásában látják: nyílt végű pénzügyi lízinget leginkább a vállalkozások választanak, magánszemélyek számára a zárt végű forma a kedvező. A cégek alternatívaként az operatív lízinget (tartós bérlet) is választhatják. Ez az opció azoknak kedvez, akik a konstrukció lejárta után nem kívánják felvállalni annak kockázatát, hogy mennyiért lehet újraértékesíteni az autót. A nyílt végű lízingnél a szerződő cég maradványértéken megvásárolhatja az autót – amivel a tapasztalatok alapján az ügyfelek 70 százaléka él -, az operatív lízing esetében viszont a kocsi automatikusan visszakerül a szolgáltatóhoz. A Das WeltAuto hálózatában legtöbben Škoda Superbet, Audi A4-et, Audi A6-ot, valamint Volkswagen Passatot és Volkswagen Golfot vásárolnak, 3-4 éves futamidőre. A leggyakoribb finanszírozási formák Az operatív lízing A bérlő használati jogot kap a futamidő alatt a bérbeadó tulajdonát képező gépjárműre. A bérlő a futamidő lejártával nem szerez tulajdonjogot, a gépjárművet visszaadja a bérbeadónak és új bérletet indíthat egy új gépjárművel, tehát nincs használtautó-értékesítési kockázat. A bérleti konstrukció kifejezetten a vállalkozásoknak előnyös, mivel a bérbeadó a gépjármű beszerzési árában érvényesített áfát visszaigényli, így a nettó beszerzési érték alapján határozza meg a bérleti díjat. Az induló bérleti díj akár 0 Ft is lehet a hitelképességi vizsgálat függvényében. A bérlő a havi szolgáltatási díj áfatartalmát a céges használat arányában visszaigényelheti a jogszabályi előírások betartása mellett. A finanszírozás nem növeli az ügyfél kötelezettségeit, ezáltal nem csökkenti a vállalkozás hitelfelvevő képességét. A finanszírozáson túl, opcionálisan további szolgáltatások is választhatóak, úgy mint gumiszolgáltatás, karbantartás, csereautó, hozom-viszem, valamint üzemanyagkártya, amelyek költségeire szintén a lízingbeadó vállalja a kockázatot. A nyílt végű pénzügyi lízing Ennél a finanszírozási formánál a kiválasztott gépjárművet a márkakereskedőtől a bank vásárolja meg, majd a gépjármű birtokba adásával nyílt végű pénzügyi lízingszolgáltatást nyújt a vevő számára a gépjármű nettó beszerzési árára vetítve. A gépjármű a futamidő végéig a lízingbe adó bank tulajdonában marad. A nyílt végű lízingnél személygépkocsi esetén is visszaigényelhető a lízingdíjak általános forgalmi adója. Az ügyfél akár már 36 hónap alatt hozzájuthat a gépkocsi maradványértéken felüli áfatartalmához. A lízingbevevő a futamidő végén dönthet arról, hogy tulajdonos szeretne-e lenni, illetve kíván-e vevőt kijelölni. A zárt végű pénzügyi lízing Ez a finanszírozási forma a másik kettővel szemben magánszemélyek számára is elérhető. A kiválasztott gépjárművet a márkakereskedőtől a bank vásárolja meg, aki ezt követően a gépjárműről számlát állít ki az ügyfél felé. A forgalmi engedélyben és törzskönyvben tulajdonosként a bank, üzembentartóként a lízingbe vevő szerepel, aki a futamidő végén automatikusan megszerzi a gépjármű tulajdonjogát, amennyiben az összes díjfizetési kötelezettségének eleget tett.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.