Gyárilag gigantikus a hatméteres Audi

Audi A8 L extended

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.11. 16.00

Egyedi megrendelésre, egyetlen példányban, de a szabványos kivitel műszaki és biztonsági színvonalán építette meg az eddigi legnagyobb A8-as limuzint az Audi.

Gyárilag gigantikus a hatméteres Audi

Csaknem akkora a tengelytávja, mint egy teljes A3-as: az Audi legújabb modellje 422 centire hordja egymástól első és hátsó kerekeit, a karosszéria két végpontja pedig 636 centire van egymástól – egy európai ügyfél nem mindennapi kérését teljesítette a gyár a hatajtós A8 L extended kiadás megépítésével. Ha egy tuningműhely készít hasonló átalakítást, a formai és biztonsági jellemzők fontosak, de nem garantálhatók. Az Audi viszont hivatalból nem adhat ki a kezéből fércmunkát: a hatajtós óriás megjelenésének, a hatalmas karosszéria merevségének meg kellett egyeznie a mezei kivitelével.

  Az A oszlop mögött minden karosszériaelemet lecseréltek. Kapóra jött a mérnököknek az alumínium térváz csekély tömege, hiszen így büntetlenül toldhattak be extra merevítőelemeket a küszöbbe, a központi padlóalagútba és a tetőkeretbe. A csomagteret dupla tűzfal választja el az utastértől, ami szintén a torziós szilárdságot javítja. Az autó teljes menetkész tömege 2418 kg. A tengelytáv 109 centis toldásával a harmadik üléssort is menetirány szerint tudták behelyezni a mérnökök. A padlókonzol végighúzódik az utastér teljes hosszában. Az összes ülés motoros állítást kapott, leghátul hűtőszekrény és szórakoztató rendszer segít tartalmasan eltölteni az utazás perceit. A 2,4 méteres üvegtető üléssoronként külön árnyékolható. Audi A8 L extended Az autót a márka 310 lóerős, 440 Nm nyomatékú 3.0 TFSI benzinmotorja mozgatja. Álló helyzetből 7,1 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. Ára nem ismert, de nem is számít, hiszen a gyár nem tervezi további példányok gyártását.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.