Ezek a márkák gyártják a legjobb autókat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.11. 05.56

Összetett mérési rendszer szerint rangsorolta a gyártókat a világ egyik legismertebb termékelemző cége: azt nézték meg, milyen arányban gyártanak remek modelleket az egyes márkák.

Ezek a márkák gyártják a legjobb autókat

A tudatos fogyasztók, vásárlók egyik legfontosabb információs forrása a piaci kínálat egészét felölelő ügyfél-elégedettségi, minőségi felmérések, szaklapok által elvégzett egyedi és összehasonlító tesztek, tartóssági vizsgálatok halmaza. Az alapos tájékozódáshoz azonban idő kell, minden forrás máshogy dolgozik, ezért az adatok összesítése zavarba ejtő feladat lehet. A Consumer Reports amerikai tesztkiadvány most összeállított egy olyan, komplex rangsort, amely súlyozva tartalmazza a fent felsorolt mérőszámok mindegyikét. Fogják az adott márka összes, általuk tesztelt példányának a teszteredményeit (beleértve a szerkesztőség ajánlott/nem ajánlott plecsnijét is), hozzácsapják azok várható megbízhatóságát, majd ezeket átlagolva meghatározzák a gyártók rangsorát. Azok a márkák, amelyek palettájáról nem teszteltek legalább két típust (vagy amelyek eleve nem rendelkeznek két típussal, pl. a Tesla), kimaradtak a listáról, hiszen egy kiváló autót bárki képes építeni, de a színvonalat következetesen tartani már nehezebb feladat. (Nagyításhoz kattints a képre!) Az így kialakult sorrend sok szempontból Európában is érdekes, főleg a kisebb (prémium) gyártók esetében, mert ott magasabb fokú a globálisan azonos, csak hangolásukban eltérő típusok száma, míg egy tömeggyártó (pl. Ford, Toyota) esetében a modellek jelentős részében nem is találunk átfedést az észak-amerikai és európai paletta között. Az USA piacán nem forgalmazott európai márkák is hiányoznak a listáról, de amint azt a Fiat példája is mutatja, ez nem biztos, hogy baj: az egészen más ügyfélízlés szerint fejlesztett, frissen bevezetett típusok tengerentúli fogadtatásából ugyanúgy nem vonnánk le messzemenő következtetéseket, ahogy például a Cadillac minőségét sem volna szerencsés az alapján megítélni, hogy néhány év után feladták európai próbálkozásukat.

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.