Nem is baj, ha egyes európai márkák távol maradnak az amerikai piactól, hiszen rendkívüli erőfeszítéssel jár az eltérő ügyféligényeknek megfelelni, írtuk néhány órája, és lám: a PSA a jelek szerint a bölcsességre fittyet hányva be szeretné tenni a lábát az Egyesült Államokba. Az ismertetett tervek szerint nem kapkodnák el a dolgot: a hódítás három fázisban menne végbe. Először is autómegosztó szolgáltatásokon – első körben létező flották zászlaja alatt, másodikban a Peugeot és a Citroën márkák nevét használva – keresztül ismerhetné meg az amerikai közönség a csoport termékeit, majd ha az autóbérlés eme sajátos válfaja már beültette a fogyasztók tudatába Európa második legnagyobb autógyártójának a nevét, jöhet a végső fokozat: a kiskereskedelmi értékesítés.

  A car sharing sajátosságait figyelembe véve az alapok lefektetését minden bizonnyal a PSA kisebb, elektromos vagy hibrid típusaira bíznák. Ami a karosszériaváltozatokat illeti, az olyan szabadidőjármű formátumú modellek tűnnek a leginkább életképesnek, mint a Peugeot 2008, a Citroën C4 Aircross, vagy a bohókás Mehari. A DS luxusmárka egyelőre nem szerepel az elképzelések között. Nulladik fázisként a PSA egyelőre megkezdte a piac és a jogi szabályozások elemzését.