Utólag tisztítja már eladott dízelmotorjait a Renault

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.10. 09.00

A Renault úgy módosította Euro 6b besorolású dízelmotorjait, hogy azok valós felhasználási körülmények mellett jóval kevesebb nitrogén-oxidot bocsássanak ki.

Utólag tisztítja már eladott dízelmotorjait a Renault

Idén júliustól módosított kivitelben hozza forgalomba Euro 6b besorolású dízelmotorokkal szerelt típusait a Renault csoport. A változtatások a hajtáslánc NOx-kibocsátását hivatottak csökkenteni a mindennapi felhasználás során – tehát nem laboratóriumi körülmények között. A módosítás során megkétszerezték a kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszer üzemi tartományát – az égéstermékeket hordozó, visszahűtött kipufogógáznak az égéstérbe való visszavezetése a nitrogén-oxid kibocsátás elleni küzdelem fontos eszköze. Emellett a NOx-csapda teljesítményét is megnövelték: ez tárolja, és rendszeres időközönként semlegesíti a motor működése során keletkező NOx-ot. Mostantól a folyamat gyakrabban és intenzívebben megy végbe. A Renault nem csak az új motorokat készíti mostantól módosított kivitelben, de saját költségén azok korábban megvásárolt példányain is végrehajtja a változtatásokat. Októbertől várják azokat az ügyfeleket, akiket nyomaszt, hogy autójuk csupán a szabványos normát teljesíti, de a mindennapos használatban kevésbé tiszta üzemű az optimálisnál. A cég nem szervez visszahívási kampányt, hiszen a dízelmotorok megfelelnek a törvényi előírásoknak.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.