Utólag tisztítja már eladott dízelmotorjait a Renault

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.10. 09.00

A Renault úgy módosította Euro 6b besorolású dízelmotorjait, hogy azok valós felhasználási körülmények mellett jóval kevesebb nitrogén-oxidot bocsássanak ki.

Utólag tisztítja már eladott dízelmotorjait a Renault

Idén júliustól módosított kivitelben hozza forgalomba Euro 6b besorolású dízelmotorokkal szerelt típusait a Renault csoport. A változtatások a hajtáslánc NOx-kibocsátását hivatottak csökkenteni a mindennapi felhasználás során – tehát nem laboratóriumi körülmények között. A módosítás során megkétszerezték a kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszer üzemi tartományát – az égéstermékeket hordozó, visszahűtött kipufogógáznak az égéstérbe való visszavezetése a nitrogén-oxid kibocsátás elleni küzdelem fontos eszköze. Emellett a NOx-csapda teljesítményét is megnövelték: ez tárolja, és rendszeres időközönként semlegesíti a motor működése során keletkező NOx-ot. Mostantól a folyamat gyakrabban és intenzívebben megy végbe. A Renault nem csak az új motorokat készíti mostantól módosított kivitelben, de saját költségén azok korábban megvásárolt példányain is végrehajtja a változtatásokat. Októbertől várják azokat az ügyfeleket, akiket nyomaszt, hogy autójuk csupán a szabványos normát teljesíti, de a mindennapos használatban kevésbé tiszta üzemű az optimálisnál. A cég nem szervez visszahívási kampányt, hiszen a dízelmotorok megfelelnek a törvényi előírásoknak.

Kommentek

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.