Négymilliárdos autóipari bővítés Salgótarjánban

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.04.07. 14.45

Megduplázza salgótarjáni üzemének gyártókapacitását a japán Mitsuba, amely vezető autógyáraknak szállít autóelektronikai berendezéseket.

Négymilliárdos autóipari bővítés Salgótarjánban

A Mitsuba autóalkatrész-gyártó japán vállalatcsoport 4,3 milliárd forint fejlesztéssel megduplázza salgótarjáni üzemének gyártókapacitását, amivel 150 új munkahelyet teremt; a beruházáshoz a magyar kormány 850 millió forint támogatást nyújt. Macumura Tomojuki, a Mitsuba magyarországi igazgatója  elmondta, hogy a beruházással bővítik a meglévő salgótarjáni gyártócsarnokot, a raktárépületet, és újabb gyártósorokat állítanak munkába. Japán az Európai Unión kívüli országok magyarországi befektetői rangsorában a 2. helyen szerepel, 150 japán vállalat van jelen az országban, 47 rendelkezik gyártókapacitással, a japán cégek mintegy 4 milliárd euró befektetést valósítottak meg, és több mint 25 ezer embernek adnak munkát. A Mitsuba-csoport 5 földrészen 44 tagvállalattal rendelkezik, első körös autóipari beszállítóként meghatározó piaci szereplő, több termékcsoportban piacvezető az autóelektronikai berendezések területén, legfontosabb partnerei között vannak a vezető autógyárak, köztük a Honda, a Nissan, a Renault, a Mitsubishi, a Suzuki, a Subaru, a  Ford, a VW és a BMW. A Mitsuba salgótarjáni gyárát zöldmezős beruházásként 2001-ben hozta létre, a vállalatcsoporton belül alapvetően az európai piacra gyárt és értékesít ablaktörlő és -mosó berendezéseket, elektromos ablakemelőket, kormányszervo-motorokat, elektromos kürtöket, az export aránya meghaladja a 90 százalékot. A Mitsuba Automotive Systems of Europe Autóalkatrész Gyártó Kft.-t 2001-ben 8 millió euró alaptőkével hozták létre salgótarjáni székhellyel, tavalyi árbevétele 76,3 millió eurót tett ki, a gyárban 326-an dolgoznak.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.