Fotókon a felújított hűvösvölgyi gyermekvasút

Szerző: Erdős Norti levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.04.07. 15.15

A 66 éves, 10 tonnás, 16 méter hosszú kocsit 1950-ben, a Ganz Gépgyárban készítették.

“Speciális szállítójárműre emelik a hűvösvölgyi gyermekvasút felújított BAW sorozatú személykocsiját a MÁV fõvárosi, Dózsa György úti javítóműhelyében, 2016. április 6-án. A 66 éves, 10 tonnás, 16 méter hosszú kocsit, amelyet a Ganz Gépgyárban 1950-ben készítettek, daruval emelik a szintén felújított forgózsámolyokra a gyermekvasút hűvösvölgyi végállomásán” – adta hírül az MTI.

Budapest, 2016. április 6. Speciális szállítójármûre emelik a hûvösvölgyi gyermekvasút felújított BAW sorozatú személykocsiját a MÁV fõvárosi XIV. kerületi Dózsa György úti javítómûhelyében 2016. április 6-án. A 66 éves, 10 tonnás, 16 méter hosszú kocsit, amelyet a Ganz Gépgyárban 1950-ben készítettek, daruval emelik a szintén felújított forgózsámolyokra a gyermekvasút hûvösvölgyi végállomásán. MTI Fotó: Lakatos Péter

MTI Fotó: Lakatos Péter

Budapest, 2016. április 6. A hûvösvölgyi gyermekvasút felújított BAW sorozatú személykocsiját szállító speciális jármû kanyarodik ki a MÁV fõvárosi XIV. kerületi Dózsa György úti javítómûhelyébõl 2016. április 6-án. A 66 éves, 10 tonnás, 16 méter hosszú kocsit, amelyet a Ganz Gépgyárban 1950-ben készítettek, daruval emelik a szintén felújított forgózsámolyokra a gyermekvasút hûvösvölgyi végállomásán. MTI Fotó: Lakatos Péter

MTI Fotó: Lakatos Péter

Hogyan működik a gyermekvasút?

Azok a gyerekek, akiknek tanulmányi átlaga megfelelő (jelenleg legalább 4,0), valamint szülei és iskolája beleegyezik a szolgálatok miatti iskolai hiányzásokba is és az orvosi alkalmassági vizsgálaton is megfelelnek, jelentkezhetnek a gyermekvasutas tanfolyamra. Itt forgalmi ismeretek, jelzési ismeretek, helyismeret, távközlő- és biztosítóberendezések, valamint kereskedelem tantárgyakat tanulnak. A tanfolyam pénteki és szombati alkalmakból áll: péntek délutánonként négy-négy elméleti órán vesznek részt, szombatonként pedig a nap egyik felében öt elméleti órán, a másikban gyakorlaton.

Ez az egyik állomás biztosítóberendezésének, helyiségeinek bemutatásából áll, ilyet Jánoshegy kivételével minden állomáson tartanak a tanfolyam ideje alatt. A tanfolyam helyismereti próbával (ahol Szépjuhászné állomástól Hűvösvölgy állomásig kell turistaútvonalakon eljutni a gyerekeknek) és tantárgyankénti tételhúzásos, szóbeli vizsgával zárul. A sikeresen vizsgázott gyerekek legalább öt alkalommal tanulószolgálatot látnak el, amely alatt egy idősebb gyermekvasutast osztanak be melléjük, és a felnőtt dolgozók is az átlagosnál többször ellenőrzik őket, de már itt is értékelik a szolgálat ellátását, és a magatartást is. A további szolgálatokban a gyerekek szinte teljesen önállóan, a szokásos iskolai kötöttségek nélkül tevékenykednek. Felelősségérzetüket növeli, hogy munkájuknak tétje van: gyakorlati – és nem csupán elméleti – feladatokat kell megoldaniuk, továbbá az a tény, hogy gyermekvasutasnak lenni saját korosztályuk és a felnőttek szemében egyaránt presztízzsel bír. A pálya 11,2 km hosszú, 235 m szintkülönbségű, egyvágányú, nem villamosított. Ezt a távot a szerelvények 20 km/h megengedett sebességgel 40-50 perc alatt teszik meg. A keskeny nyomközű (760 mm) kisvasút építése 1948. április 11-én kezdődött. Költségtakarékosság céljából három részletben készült el. Forrás: Wikipedia

Budapest, 2016. április 6. A hûvösvölgyi gyermekvasút felújított BAW sorozatú személykocsiját daruval emelik a kerekeire a gyermekvasút hûvösvölgyi végállomásán 2016. április 6-án. A 66 éves, 10 tonnás, 16 méter hosszú kocsit, amelyet a Ganz Gépgyárban 1950-ben készítettek, a MÁV fõvárosi XIV. kerületi Dózsa György úti javítómûhelyében újították fel. MTI Fotó: Lakatos Péter

MTI Fotó: Lakatos Péter

Budapest, 2016. április 6. A hûvösvölgyi gyermekvasút felújított BAW sorozatú személykocsiját daruval emelik a kerekeire a gyermekvasút hûvösvölgyi végállomásán 2016. április 6-án. A 66 éves, 10 tonnás, 16 méter hosszú kocsit, amelyet a Ganz Gépgyárban 1950-ben készítettek, a MÁV fõvárosi XIV. kerületi Dózsa György úti javítómûhelyében újították fel. MTI Fotó: Lakatos Péter

MTI Fotó: Lakatos Péter

Budapest, 2016. április 6. A hûvösvölgyi gyermekvasút felújított BAW sorozatú személykocsiját vontatják a gyermekvasút hûvösvölgyi végállomásán 2016. április 6-án. A 66 éves, 10 tonnás, 16 méter hosszú kocsit, amelyet a Ganz Gépgyárban 1950-ben készítettek, a MÁV fõvárosi XIV. kerületi Dózsa György úti javítómûhelyében újították fel. MTI Fotó: Lakatos Péter

MTI Fotó: Lakatos Péter

Kommentek

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.