Miközben a hagyományos kézi váltók egyre-másra tűnnek el a sportautók kínálatából, és az automaták gyorsabbak, takarékosabbak és okosabbak is, mint manuális társaik, az Aston Martin tett egy nagy lépést hátrafelé: habár alapkivitelben továbbra is a Sportshift III automatával kínálják, a Vantage S 6,0 literes, tizenkét hengeres blokkjához mostantól kézi váltó is kérhető, méghozzá felár nélkül. A váltó hétfokozatú, ráadásul kiosztása sem hétköznapi: az első fokozat bal alul található, így menet közben a 2-7. tartományban mozogva jobban ki tudja aknázni a motor nyomatékát a pilóta.

  A rendszer másik újdonsága az AMShift funkció, amely a tengelykapcsoló, az aktív fokozat és a főtengely szenzoraitól kapott jelek alapján visszaváltásnál gázfröccsel segíti a precíz, gyors kapcsolást. A rendszer másik funkciója a gázelvétel nélküli felkapcsolás, ami javítja az autó gyorsítóképességét. A két kivitel futóműve, kormányműve és minden egyéb paramétere változatlan. Manuális váltóval 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra a kupé, pont, mint automatával, és a végsebesség is változatlan (300 km/óra.) V12 VantageS_Manual_060416_2 Az új modellév egy új felszereléscsomagot is hozott a Vantage életébe: a Sport Plus csomag kontrasztos színbetétekkel vadítja a légterelő elemeket, küszöböket és külső tükröket, a 10 küllős felnik egyedi rajzolatúak, a belteret kontrasztos varrású bőrkárpit dobja fel. A kézi váltós V12 Vantage S ősztől kapható.