Aston Martin hétfokozatú kézi váltóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.06. 14.00

Különleges kiosztású hétfokozatú manuális váltóval is megvásárolható az 573 lóerős V12 Vantage S túrakupé.

Miközben a hagyományos kézi váltók egyre-másra tűnnek el a sportautók kínálatából, és az automaták gyorsabbak, takarékosabbak és okosabbak is, mint manuális társaik, az Aston Martin tett egy nagy lépést hátrafelé: habár alapkivitelben továbbra is a Sportshift III automatával kínálják, a Vantage S 6,0 literes, tizenkét hengeres blokkjához mostantól kézi váltó is kérhető, méghozzá felár nélkül. A váltó hétfokozatú, ráadásul kiosztása sem hétköznapi: az első fokozat bal alul található, így menet közben a 2-7. tartományban mozogva jobban ki tudja aknázni a motor nyomatékát a pilóta.

  A rendszer másik újdonsága az AMShift funkció, amely a tengelykapcsoló, az aktív fokozat és a főtengely szenzoraitól kapott jelek alapján visszaváltásnál gázfröccsel segíti a precíz, gyors kapcsolást. A rendszer másik funkciója a gázelvétel nélküli felkapcsolás, ami javítja az autó gyorsítóképességét. A két kivitel futóműve, kormányműve és minden egyéb paramétere változatlan. Manuális váltóval 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra a kupé, pont, mint automatával, és a végsebesség is változatlan (300 km/óra.) V12 VantageS_Manual_060416_2 Az új modellév egy új felszereléscsomagot is hozott a Vantage életébe: a Sport Plus csomag kontrasztos színbetétekkel vadítja a légterelő elemeket, küszöböket és külső tükröket, a 10 küllős felnik egyedi rajzolatúak, a belteret kontrasztos varrású bőrkárpit dobja fel. A kézi váltós V12 Vantage S ősztől kapható.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.