A címvédő győzött a szezonnyitó ralin

Beszámoló a 2016-os Eger Rally-ról

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: Vörös Gergely
Dátum: 2016.04.04. 09.40

Az Eger Rallye első napján szoros csata zajlott a technikás mátrai szakaszokon, majd másnap Herczig Norbert egyértelművé tette, hogy idén ismét csak őt kell legyőznie annak, aki meg akarja nyerni a Magyar Rallye Bajnokságot, és az is kiderült, hogy az R5-ös technikával versenyzők előnyben vannak a riválisaikkal szemben.

A címvédő győzött a szezonnyitó ralin

Herczig Norbert győzelmével ért véget a 11. Eger Rallye. A címvédő az első gyorsaságitól vezette a versenyt és mindössze egyszer, a hetedik szakaszt követően kellett átadnia ideiglenesen az első helyet a Ford Fiesta R5-tel száguldó Hadik Andrásnak. A kétszeres abszolút bajnok megrázta magát, és innentől kezdve fokozatosan növelte az előnyét az üldözőivel szemben. Végül 16 gyorsasági szakaszból 10-et megnyerve, 27,3 másodperc különbséggel diadalmaskodott Hadik ellen. A miskolci pilóta a szűk, rossz minőségű mátrai pályákon volt igazán elemében, ott még Herzcignél is jobb időket autózott. A vasárnapi széles, tempós szakaszokon már nem késztette komoly csatára škodás riválisát, de könnyedén megőrizte az előnyét Kazár Miklóssal szemben.

A képre kattintva galéria nyílik! Fotó: Szabó-Jilek Ádám

Az Eger Rallye legnagyobb meglepetését Ifj. Vincze Ferenc szolgáltatta azzal, hogy az abszolút negyedik helyre kormányozta az R4 Mitshubisi Lancert. A 24 éves pilóta a hatodik pozícióban zárta az első napot, ezt követően javított vasárnap két helyezést. A szécsényi versenyző neve mellé még egy szakaszgyőzelmet is feljegyezhettünk a második nap. Egészen az utolsó gyorsasági szakaszig állta a fiatal generáció támadásait Spitzmüller Csaba. A 2008-as magyar bajnoknak végül meg kellett elégednie az ötödik hellyel, de ez is szép teljesítmény a nem épp a legfrissebb technikával versenyző miskolci pilótától, aki egyébként idén kereken a 30. szezonját tapossa a magyar raliban. Botka Dávid még a harmadik, szuhai szakasz rajtjában kapott defektet, begyűjtött 50 másodperc hátrányt és visszacsúszott a 20. helyre. Az ERC2 Európa-bajnoka innen kezdte meg a felzárkózást és végül a hatodikként finiselt, úgy, hogy megnyerte az utolsó, extra pontokat adó gyorsasági szakaszt. A hetedik helyen fejezte be az Eger Rallye-t a 3-as géposztály (korábbi N csoport) győztese, Balogh János. A mitsubishis pilóta a szombaton komoly előnyt épített fel a kategóriatársai előtt, a második nap pedig csak arra törekedett, hogy beossza a fórt a riválisaival szemben. EGER0755 Bútor Róbert és az új autója, a Peugeot 306 Maxi KitCar egyértelmű közönségsikert aratott Egerben. Bútor nem csak a majd 20 éves technikával, hanem a teljesítményével is a 2000-es évek elejét idézte, hisz a korábbi négyszeres F2-es bajnok könnyedén utasította maga mögé a többi kétkerékhajtású riválisát.  Sokak másik nagy kedvence, Ifj. Tóth János viszont nem járt sikerrel az Eger Rallye-n. A hétszeres abszolút bajnok ugyan még megnyerte a második gyorsasági szakaszt, de utána rakoncátlankodni kezdett a Peugeot 208 R5 motorja és végül az ötödik szakasz után Janika kénytelen volt feladni a versenyt. A 2016-os Eger Rally végeredménye:
1. Herczig Norbert – Bacigál Igor Škoda Fabia R5 1:12:03.3
2. Hadik András – Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 1:12:30.6 +27.3
3. Kazár Miklós – Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 1:13:00.4 +57.1
4. Vincze Ferenc – Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 1:13:22.1 +1:18.8
5.   Spitzmüller Csaba – Béres László Mitsubishi Lancer Evo X R4 1:13:23.0 +1:19.7
6. Botka Dávid – Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo IX R4 1:13:32.8 +1:29.5
7. Balogh János – Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX 1:13:44.7 +1:41.4
8. Ollé Sándor – Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 1:14:05.9 +2:02.6
9. Velenczei Ádám – Farnadi Ágnes Mitsubishi Lancer Evo IX R4 1:14:25.9 +2:22.6
10. Trencsényi József – Verba Gábor Ford Fiesta R5 1:14:36.0 +2:32.7

A bajnokság április utolsó hétvégéjén, a 22. Miskolc Rallye-val folytatódik.   Szöveg: Vörös Gergely Fotó: Szabó-Jilek Ádám

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.