106 első osztályú induló, közte 9 R5-ös csúcstechnika, 16 gyorsasági szakasz, 144 versenykilométer, az elmúlt évekhez képest sokkal több néző és várhatóan végletekig kiélezett szoros csata a győzelemért. Címszavakban ez várható a bajnokság nyitófutama, a 11. Eger Rallye előtt. A magyar és a szlovák első osztály mellett a Rallye2 és a Historic bajnokságban érdekelt versenyzők is ellátogatnak Egerbe, így összesen 218 páros vág neki a három napos viadalnak. Az egri verseny hagyományosan, péntek este vette kezdetét a belvárosban, a Dobó téren megtartott rajtceremóniával. A főteret fordított rajtsorrendben, este fél héttől vette birtokba a ralikaraván. A nagyközönség itt láthatta először élesben az idei évre szánt technikákat és a versenyautók új színeit.

Fotó: Szabó-Jilek Ádám

  A címvédő, Herczig Norbert – Bacigal Igor kettős a 2016-os szezonra gyári köntösbe öltöztette az R5-ös Skoda Fabiat. Akár csak Herczigék autója, úgy az Ifj. Tóth – Szőke páros Peugeotja is új színekben pompázott a Dobó téren. A Peugeot Sportos kreatív szemre igencsak tetszetős, ha csak a külcsín számítana, akkor Janikájék biztosan dobogóra állnának az Eger Rallye végén. És ha már az új dizájnoknál tartunk! Érdekes lesz látni, hogy az ERC2 tavalyi Európa Bajnoka, Botka Dávid mire lesz képes a jól bevált, piros-fekete színekben pompázó R4-es Mitsubishi Lancerrel az alaposan megerősödött, kilenc R5-ös autóval felturbózott mezőnyben. Az EB menő mindenesetre a győzni szeretne, de minimális célként a top 5-öt tűzte ki célul a heves megyei versenyen. 6_HS9A0028 Az Eger Rallye első napján, szombaton összesen 10 gyorsasági szakasz szerepel az útvonallapon. Az első versenyautó 9 óra 19 perckor rajtol a 6.6 km-es Egerszalók – Verpelét szakaszon, majd a 10.6 km-es Mátraháza – Mátraalmás etap következik. A harmadik gyorsasági a klasszikus, 8 km-es Szuha – Parádsasvár, míg a szervizpark előtt autózik egyet a mezőny a 9.1 km-es, Sirok – Egerbakta szakaszon is. A délutáni körben ugyan ezt a penzumot teljesítik majd az ORB párosai, hogy egy 30 perces szerviz után meccseljenek még egyet Egerszalókon és Sirokon. Az esti szervizparkba hat óra előtt nyolc perccel gurul majd be az első versenyautó. A második nap 60 gyorsasági kilométert kell teljesítenie az állva maradt párosoknak. A Szarvaskő – Egerbocs (6.8 km), a Bátor – Terpes (16.2 km) és a Egerszólát – Egerszalók (7km) szakaszok szerepelnek a vasárnapi itinerben, melyen két alkalommal autóznak a pilóták és navigátoraik, hogy délután fél háromkor az egri Eszterházy téren felállított céldobogón fejezzék be a versenyt. 2_IMG_0441 A 2016-os Eger Rally eredményeit élőben követheted erre a linkre kattintva.